سعید رحمانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای فرامین مقام معظم رهبری و در خصوص اجرای برنامه های مصوب شورای اجتماعی کشور در قالب برنامه پیشگیری از تولید و توزیع موادمخدر صنعتی با همکاری بسیج و ناجا در اداره پیشگیری انتظامی وامنیتی درحال اجراست.
وی اظهار داشت: با توجه به گستردگی و فراگیری مصرف موادمخدر صنعتی که استفاده از آن احتیاج به تدابیر ویژه و اورژانسی دارد، طرح ناامن سازی محیط های تولید و توزیع موادمخدر صنعتی با هدف ناامن سازی مقاصد فروشندگان مواد مخدر اعم از خرده فروش و عمده فروش در دست اجراست.
رحمانی افزود: با تهیه نقشه های خطرپذیری محلات آلوده، ناامن سازی این محلات در دستور کار قرار گرفت و اصل کار برعهده بسیج قرار گرفته است.
به گفته وی، برای اجرای این طرح آموزش های لازم در حوزه قانون به کارگیری سلاح و بازرسی بدنی و خودرو، دستگیری، بدرقه و نگهداری متهم، سلاح شناسی، تعقیب و مراقبت، شناسایی شگرد و محل های جاسازی مواد مخدر، قانون مجازات اسلامی، حفاظت گفتار و آموزش کنترل خشم، تاب آوری به نیروهای مسلح معرفی شده و از سوی سپاه به عنوان ضابطان قضائی و از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ارائه شده است.
رحمانی، مشارکت مردمی و بهره گیری از خرد جمعی مهمترین را عامل پیشگیری از توزیع و مصرف موادمخدر در جامعه دانست که این مهم نیز در سامانه سجام معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در راستای ثبت و پیگیری تخلفات در زمینه قضایی آماده به کار است.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.