به گزارش ایرنا، حجت السلام محمد علی نکونام روز سه شنبه در همایش مجریان و خادمان ستاد اعتکاف چهارمحال و بختیاری افزود: باید زمینه انس با کلام وحی و خلوت کردن معتکف با خالق خویش در محل اعتکاف بخوبی فراهم شود و کمتر به دیگر کارهای روزمره در هنگام اعتکاف توجه شود.
وی، با تاکید بر اینکه مبادا برخی افراد مومن بدلیل ضعف مالی و نداشتن شرایط ثبت نام از فریضه معنوی اعتکاف باز بمانند، افزود: رنگ باختن تکریم معتکفین که بندگان ویژه پروردگار هستند، یک کوتاهی نابخشودنی و خُسران برای اسلام خواهد بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز از برگزاری مراسم اعتکاف امسال در 131 مسجد استان خبر داد و گفت: کار ثبت نام بصورت حضوری و اینترنتی تا 28 اسفندماه برای داوطلبان شرکت در این مراسم معنوی ادامه دارد.
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی افزود : بیش از 70 قاری مطرح استان و کشور برای آموزش و ختم قرآن مجید نیز در این مساجد حضور خواهند یافت.
وی با اشاره به نبود محدودیت در ثبت نام افزود: سال گذشته بیش از 7 هزار نفر در ایام البیض معتکف شدند که امسال پیش بینی می شود میزان مشارکت در این آیین معنوی بیشتر از سال گذشته باشد.
موسس نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی نیز در این همایش ، آیین اعتکاف را تطهیر روح مومن برای مهیا شدن در ضیافت الله عنوان کرد.
حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع تصریح کرد: انتقال فرهنگ دینی به نسل جدید و حفظ ارزشهای دینی در جامعه باید توسط متولیان دینی به خوبی ادا شود.
وی گفت: همه ستادها مربوط به نهضت یاد شده بدون مکان و نرم افزار شکل گرفته که برای 85 درصد جمعیت کشور که عضو هیچکدام از ارگان ها و سازمان ها نیستند بدون دریافت پول ارائه خدمت می شود.
به گزارش ایرنا، مراسم معنوی اعتکاف از روز سیزدهم تا 15 رجب ماه برگزار می شود و معتکفین امسال در این سه روز29اسفند 97 ، اول و دوم فروردین سال 98 علاوه بر روزه داری به راز و نیاز با معبود خود خواهند پرداخت.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.