حجت الاسلام محمد داداش زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماهه دوم امسال، پنج هزار نفر حافظ جزء 30 و هفت هزار نفر نیز در انواع رشته های قرآنی آموزش دیده اند.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی مدیران موسسات قرآنی در سال جاری شروع شده است، گفت: هم اکنون 170 موسسه و خانه قرآنی شهری و 180 واحد موسسه و خانه قرآنی روستایی در سطح استان در امر آموزش افراد علاقه مند به رشته های قرآنی در حال فعالیت است.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دینی در جامعه توسط مبلّغان از مهمترین اهداف این نهاد است، اضافه کرد: 600 روحانی و ماموستا در قالب سه هزار و 742 مسجد در این استان فعالیت دارند.
وی همچنین از طرح تخصصی کردن فعالیت موسسه های قرآنی استان خبر داد و گفت: این موسسات باید بر روی آموزش های تخصصی توجه بیشتری کرده و تنها بر آموزش عمومی قرآن کریم متمرکز نشوند.
حجت الاسلام داداش زاده در خصوص اقدامات انجام شده برای طرح تخصصی کردن موسسات قرآنی بیان کرد: برگزاری دوره های مدیریتی و تخصصی برای مدیران این موسسه ها آغاز شده است و امسال بر اساس سطح بندی و کیفیت برنامه ها، رتبه بندی می شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: ترویج فرهنگ دینی و حل مشکلات مساجد و محله ها توسط روحانیان از دیگر برنامه های مهم این اداره کل در سال جاری است.
به گزارش ایرنا، سالانه بیش از 500 برنامه قرآنی شامل محفل انس با قرآن، تفسیر و حفظ و مراسم تصحیح قرائت قرآن در آذربایجان غربی برگزار می شود.
9903/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.