یزدان جلالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منشور گام دوم انقلاب که همانند سایر رهنمودهای مقام معظم رهبری حاوی نکات کلیدی و راهگشاست بایستی برای همه اقشار جامعه تبیین شود.
وی، توجه به جوانان را از کلیدی ترین محورهای بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: نقش و حضور جوانان در همه صحنه های کشور از مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی تا دوران دفاع مقدس و پس از آن در عرصه های علمی حکایت از نقش بی بدیل و راهبردی جوانان در مناسبات کشور است.
جلالی تصریح کرد: این درحالی است که در وهله کنونی به حضور نسل جوان در مدیریت کشور کم توجهی شده و این موضوع می طلبد تا عرصه را به جوانان سپرد و از این ظرفیت بالا در راستای بالندگی و شکوفایی همه جانبه کشور بهره گرفت.
این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب در حوزه های مختلف، اظهار داشت: آمار و ارقام نشاندهنده رشد شتابان کشور در گام اول انقلاب بوده است و بی شک برای برداشتن گام دوم باید تلاش و مجاهدت بیشتری کرد چراکه برای تحقق تمدن سازی نوین اسلامی نیاز به گام های بزرگتری است.
جلالی همچنین به کلید واژه حرکت جوهری در بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: حرکت جوهری کلام جدید و بدیعی است و از کلید واژه های مهم بیانیه گام دوم است که باید خوب به آن پرداخته شود یعنی ما نه تنها در امور عرضی و ظاهری نیاز به تحول داریم بلکه در امور ذاتی هم باید بدنبال تغییراتی باشیم.
وی خاطرنشان کرد: حرکت جوهری از مهمترین رهنمودهای بیانیه مقام معظم رهبری است که باید از سوی افراد خبره و صاحب نظر ابعاد آن روشن و تبیین شود.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب 24 بهمن امسال در بیانیه ‌ای مهم خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.