سجاد عباسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری منشوری تحت عنوان گام دوم انقلاب ابلاغ کردند که یکی از مخاطبان اصلی این منشور جوانان هستند.
وی ادامه داد: تجربه 40 سال گذشته نشان داد و ثابت کرد که هرکجا رهبری نسبت به موضوعی تاکید کردند اگر به این رهنمودها توجه لازم صورت گرفت به نقطه مطلوب خود دست یافتیم و هر کجا که غفلت صورت گرفت از همان ناحیه آسیب دیده ایم.
عباسی با اشاره به اعتقاد و نگاه مقام معظم رهبری به نسل جوان تصریح کرد: همواره در رهنمودهای مقام معظم رهبری امید و اعتماد به نسل جوان به وضوح دیده می شود و این موضوع نشان دهنده آن است که نسل جوان انقلابی تر، دلسوزتر و موثرتر واقع شده است.
این مدرس دانشگاه لازمه تحقق منشور گام دوم رهبری را بازگشت به جریان اسلاف صالح انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید جریان سلفی گری در درون نظام شکل گیرد و این جریان جز با ورود نسل جوان محقق نمی شود.
عباسی، ساده زیستی، پاک دستی، ارائه ایده های نو، استعمارستیزی و شهادت طلبی را از ویژگی های بارز نسل جوان برشمرد و افزود: بی شک اگر همچنان نسبت به این ظرفیت عظیم انقلاب اسلامی غلفت صورت گیرد، نمی توان به تحقق کامل اهداف و آرمانهای انقلاب امیدوار بود.
وی، مدیران ناکارآمد را از مهمترین موانع حضور جوانان در عرصه مدیریتی عنوان کرد و گفت: خلاء بزرگی که امروز در عرصه مدیریتی کشور دیده می شود عدم اعتماد به جوانان است و کسانی که نسبت به ورود جوانان به عرصه مدیریتی کشور تردید دارند باید در ولایتمداری آنها شک کرد.
عباسی خاطرنشان کرد: تنها شخصی که بدون هیچگونه بهره برداری از ظرفیت و نام جوانان از این قشر هیچگاه غافل نشد شخص مقام معظم رهبری بودند و امروز نیز بر این موضوع تاکید بسیار دارند.
وی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، راهکار رفع این مشکلات را میدان دادن به جوانان دانست و افزود: مدیران و مسئولانی که کمتر به جوانان و ظرفیت عملیاتی آنها اعتقاد دارند چنانچه در رفع مشکلات کشور عاجزند کنار بروند و بگذارند جوانان خوش فکر وارد عرصه شوند.
این فرزند شهید مدافع حرم خاطرنشان کرد: مدیرانی که همه توان خود را در این 40 سال به منصه حضور رسانده اند و دیگر کارایی ندارند اگر به نفع کشور و مردم کنار نروند باید در برابر خدا و شهدا پاسخگو باشند.
عباسی، توجه به سبک زندگی اسلامی - ایرانی را از دیگر رهنمودهای مقام معظم رهبری در منشور گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: تبلیغات نادرست سبب شده تا در برخی از امور از اصول اولیه انقلاب فاصله گرفته شود و مصرف گرایی و تجمل گرایی جای ساده زیستی را بگیرد.
وی، الگوسازی از نخبگان و دانشمندان را از راهکارهای تعمیق سبک زندگی سالم دانست و گفت: رسانه ملی و دستگاه های فرهنگی نقش مهمی در این حوزه دارند.
به گزارش ایرنا، حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبرمعظم انقلاب 24 بهمن امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در هفت فصل تبیین کردند.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.