به گزارش ایرنا، شهرام احمدی روز شنبه در شورای راهبری توسعه مدیریت استان اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که استان به محل امن برای پرندگان مهاجر تبدیل شده و مشکلات استانهای آلوده و کلانشهر را از نظر آلاینده ها ندارد.
وی ادامه داد: گرچه تا ایجاد شرایط ایده ال در زیستگاه های استان فاصله داریم اما با انجام اقداماتی از نابودی این زیستگاه ها جلوگیری شده و در همین راستا به مامن امنی برای پرندگان تبدیل شده و این برای استان یک افتخار بزرگ به شمار می رود و منحصر به فرد بوده است.
احمدی همچنین از کاهش صنایع آلاینده در استان خبر داد و گفت: در سال های گذشته 27 صنعت آلاینده در استان وجود داشت اما این تعداد طی سال جاری به 14 صنعت کاهش یافته که این موضوع نیز نقش مهمی در حفاظت محیط زیست استان داشته است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی داشنگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این نشست با اشاره به آغاز مراحل اجرایی دهکده سلامت در استان اظهار داشت: این طرح در راستای توسعه گردشگری سلامت و توریسم درمانی در استان راه اندازی می شود.
حمید رئیسی افزود: از آنجا که در پی کسب درآمد از منابع غیرداخلی هستیم تلاش می شود تا با جذب توریسم و گردشگری سلامت بتوان درآمدزایی کنیم و زیرساخت های لازم در این خصوص در حال آماده سازی است.
رئیسی تصریح کرد: به همین منظور زمینی به مساحت 60 هکتار در منطقه رحمتیه شهرکرد برای اجرای زیرساخت های این طرح پیش بینی شده و امید می رود در سال های آینده با سرعت بیشتری تکمیل و به بهره برداری برسد.
استان چهارمحال و بختیاری دارای پتانسیل های بی بدیلی است که می تواند در تحقق رونق گردشگری خارجی موثر واقع شود.
بکر بودن این استان را می توان در دو محور مهم جای داد که یکی ریشه در زندگی مردم این منطقه و عشایر کوچنده آن دارد و دیگری در طبیعت و گونه های نادر گیاهی و جانوری این استان جای می گیرد.
87 درصد از مساحت این استان کوهستانی است و تاکنون بیش از یکهزار و 350 گونه گیاهی و 294 گونه جانوری اعم از انواع پرندگان، پستانداران، ماهی ها و خزندگان در آن شناسایی شده است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.