به گزارش ایرنا ، اقبال عباسی در جلسه شرای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اهمیت بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در راستای پیشگیری و مقابله با گسترش اعتیاد در جامعه افزود : برای مقابله با آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد نیاز به یک همکاری همه جانبه از سوی دستگاه های اجرایی و تشکل های مردمنهاد دارد.
وی افزود: افزایش همدلی و هم افزایی در بین مردم، مسوولان و تشکل های غیر دولتی در بالا رفتن شاخص ها توسعه در همه بخش ها موثر است.
وی به اهمیت بحث پیشگیری و اصلاح فرد معتاد در محل کارش آنها تاکید کرد و گفت: همه مسوولان مکلف به ورود در این حوزه برای اصلاح فرد آسیب دیده هستند.
وی به اجرای طرح پلمپ منازل مسکونی در یکی از مناطق آلوده شهرکرد و دستگیری معتادان و توزیع کننده خرده و عمده به عنوان یک طرح موفق در استان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح ها باید به صورت مستمر در مناطق آلوده و آسیب پذیر اجرایی شود.
عباسی در ادامه با اشاره به آمادگی استان برای میزبانی برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و اقتصادی در سطح ملی افزود: برگزاری این برنامه ها باعث شناخته شدن بیشتر استان در سطح کشور می شود.
جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال وبختیاری از افزایش 15 درصدی کشفیات مواد مخدر در سالجاری در استان خبر داد.
سرهنگ فضل الله برزوئی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 2تن و 400کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و 36 دستگاه خودرو توقیف شده است.
وی گفت: در این مدت 42 طرح ارتقا امنیت اجتماعی در استان اجرا و 36 باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 درصد رشد داشت.
سرهنگ برزوئی افزود: در این طرح ها یکهزار و 231 نفر مرد و 11 نفر زن در حوزه تهیه و توزیع مواد مخدر دستگیر شدند که دستگیر شدگان 31 درصد رشد داشت.
به گفته وی ،در این مدت 2 هزار و 678معتاد دراستان دستگیر شد که 98 درصد دستگیرشدگان در حوزه توزیع مواد مخدر و معتادان مرد هستند.
وی گفت: 80 درصد دستگیر شدگان نیز در رده سنی 20 تا 35 سال هستند که 25 تا 30 سال بیشترین تعداد را تشکیل می دهند.
جانشین فرمانده انتظامی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه 60 درصد جرائم و سرقت ها در استان از سوی معتادان انجام می شود، افزود: مقابله و برخورد با خرده فروشان و همچنین دستگیری معتادان از برنامه های نیروی انتظامی و پلیس مبارزه به مواد مخدر استان است.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و تعطیلات نوروزی افزود: طرح مقابله و جمع آوری معتادان متجاهر در استان از اول اسفند آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.
سرهنگ برزوئی افزود: در این طرح معتادان دستگیر شده و تا 45 روز دستگیر خواهند شد .
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان قاچاق کالا و مواد مخدر در محور بروجن به لردگان است
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.