معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: با گذشت سال‌های متمادی در برنامه‌ریزی و هدفگذاری حوزه پیشگیری از اعتیاد موفق عمل نکرده‌ایم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، یوسف خدادادی در همایش گفتمان‌سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار کرد: موضوع قاچاق مواد مخدر در دنیا به یک بحران جدی تبدیل شده و به دلیل همسایگی کشورمان با افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده این آسیب و بحران پررنگ‌تر به نظر می‌رسد.
وی با بیان اینکه در پیشگیری از اعتیاد موفق عمل نکردیم به طوری که هر سال شاهد افزایش تعداد معتادان در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: کاهش سن اعتیاد و گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر صنعتی حاکی از آن است که ما در عرصه پیشگیری موفق نبودیم که البته این موضوع نفی زحمات مسئولان این حوزه نیست بلکه باید شیوه و راهکار خود را تغییر دهیم.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: به رغم آنکه همه افراد جامعه به اعتیاد و عوارض و آثار مخرب آن آگاهی دارند و می‌دانند که 70 درصد سرقت‌ها به دست معتادان روی داده و آثار اعتیاد در موضوع طلاق، فروپاشی نظام خانواده و مسری شدن بسیاری از امراض و بیماری‌ها مشهود است اما جای تعجب است که چرا همچنان عده‌ای دوست دارند معتاد شدن را تجربه کنند.
خدادادی یکی از عوامل گرایش به اعتیاد را حس کنجکاوری دانست و بیان کرد: از 20 دلیل گرایش به اعتیاد بنده در مدت مسئولیت خود که به بیش از 20 هزار پرونده در این حوزه رسیدگی کردم هرگز ندیدم که معتادی مدعی شود که به قصد معتاد شدن مواد مصرف کرده است بلکه همه می‌گویند بنده مواد مصرف کردم و یقین داشتم که معتاد نخواهم شد.
وی بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و تلاش برای از بین بردن تقاضا را در این حوزه یادآور شد و تصریح کرد: ما در حوزه مقابله و مبارزه در کشور کم نگذاشتیم و حتی قاطع‌ترین احکام را برای پرونده‌های مواد مخدر صادر کردیم به طوری که در این زمینه 4 هزار شهید و 2 هزار جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کردیم.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نقش آموزش و پرورش را به همت اولیا و مربیان در انتقال موثرترین مفاهیم در حوزه پیشگیری از اعتیاد یادآور شد و گفت: باید در هر اداره هر سال در سه نوبت کلاس‌های آموزشی با محور پیشگیری از اعتیاد برای کارکنان و خانواده‌های آنها برگزار شود.
خدادادی آگاهسازی جوانان و خانواده‌ها در باب آسیب مواد مخدر از طریق محلات، مساجد و تلاش روحانیون و اقدامات فرهنگی شورا و شهرداری را یادآور شد و افزود: یکی از مصادیق کار فرهنگی موثر پیشگیری از اعتیاد است که در کنار این امر باید مراقبت بعد از خروج معتادان نیز مورد توجه قرار گیرد تا به همت عموم مردم و خیرین بتوان در امر نیک و خداپسندانه احداث مراکز اقامت و ترک اعتیاد گام‌های موثری را برداشت. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.