به گزارش ایرنا، کوروش بیگدلی روز پنجشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز شهرکرد تاکید کرد: از این میزان پرداختی 3 درصد عوارض و 6 درصد مالیات است.
وی افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده تاکنون در 165 کشور جهان به مرحله اجرا درآمده است.
بیگدلی تصریح کرد: در سال 1396 از محل 3 درصد عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده 670 میلیارد ریال به شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای بدون دهیاری و عشایر پرداخت شد.
وی یادآور شد: از این میزان پرداختی 70 درصد به شهرداری ها و 30 درصد به دهیاری ها، روستاهای بدون دهیاری و عشایر تخصیص یافت.
مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در 10 ماهه امسال 880 میلیارد ریال از محل 3 درصد عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها، دهیاری ها، روستاهای بدون دهیاری و عشایر چهارمحال و بختیاری به همان نسبت قبلی پرداخت شده است.
وی گفت: در سال جاری از این مبلغ 590 میلیارد ریال به شهرداری ها، 240 میلیارد ریال روستاهای دارای دهیاری، 12 میلیارد ریال به روستاهای بدون دهیاری و 39 میلیارد ریال به عشایر اختصاص پیدا کرد.
به گزارش ایرنا، قانون مالیات بر ارزش افزوده خرداد 1387 در مجلس شورای اسلامی تصویب و از مهر همان سال اجرایی شد.
نخستین اصلاحیه این قانون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و در صورت تصویب آن 50 درصد سهم شهرداری ها، روستاهای دارای دهیاری، روستاهای بدون دهیاری و عشایر خواهد شد که تا 15 هر ماه به حساب آنان واریز می شود.
بیگدلی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کسانی که تا پایان سال جاری اصل و جرایم قابل بخشش خود را پرداخت کنند از بخشودگی 100 درصدی جرایم قابل بخشش بهره مند می شوند.
وی افزود: 99 درصد پرونده های ورودی به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید چهارمحال و بختیاری که با اداره کل امور مالیاتی استان مرتبط بوده حل و فصل می شود.
مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: 100 درصد اظهارنامه های مالیاتی استان در سال 1396 به صورت الکترونیکی تسلیم شد.
وی یادآور شد: در سال گذشته 28 هزار و 40 فقره اظهارنامه در بخش مالیاتی و 2 هزار و 850 فقره مربوط به از اشخاص حقوقی در چهارمحالوببختیاری تسلیم شده است.
بیگدلی با اشاره به جایگزینی مالیات به جای درآمدهای نفتی اظهار داشت: البته علاوه بر 3 مرتبه اصلاح این قانون اما هنوز هم نواقصی وجود داشته که باید رفع شود.
وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نظام مالیاتی مدون در کشور نبوده به علت قیمت بالای نفت کسی به فکر تدوین و ساماندهی نظام مالیاتی نیفتاده است.
مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری عوارض را یکی از درآمدهای پاک و پایدار دولت اعلام و تاکید کرد: هم اینک زیرساخت های طرح جامع مالیاتی کشور فراهم شده و با اجرای آن پرونده ها وارد سامانه می شود.
وی افزود: البته دیدگاه دولت به چهارمحال و بختیاری درآمدی نیست و تنها نگاه خدمات دهی به این استان دارد.
بیگدلی تصریح کرد: مسئولیت وصول و پرداخت مالیات با اداره کل امور مالیاتی بوده و نظارت بر نحوه هزینه کرد آن بر عهده دستگاه های نظارتی است.
وی یادآور شد: گرفتن مالیات از افراد با درآمد بالا و توزیع آن بین مردم کم درآمد به منظور اجرای عدالت اجتماعی در دستور کار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دارد.
مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: سرمایه گذاران برای احداث و راه اندازی واحدهای تولیدی، معدنی و صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته تا 10 سال و در بقیه مناطق تا 5 سال از پرداخت مالیات معاف هستند.
وی گفت: طرح های سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، بیمارستان ها و هتل ها نیز از معافیت مالیاتی برخوردارند.
بیگدلی تاکید کرد: واحدهای تولیدی و معدنی با اشتغال 50 نفر در صورتی که اشتغال بتوانند خود را افزایش دهند، یک سال بیشتر از مالیات معاف می شوند.
وی مالیات را بالاترین نماد مشارکت اجتماعی دانست و افزود: 91 درصد درآمدهای عمومی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته از سوی اداره کل امور مالیاتی استان وصول شد.
مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این اداره کل سال 1396 در نامگذاری خیابان ها، میدان ها و معابر شهری استان به نام مالیات در کشور رتبه نخسترا کسب کرد.
وی یادآور شد: اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تنها در شهرهای شهرکرد، بروجن و فارسان اداره امور مالیاتی داشته و اما این تعداد هم اینک به 17 مرکز در شهرهای استان افزایش یافته است.
بیگدلی اظهار داشت: نیروی انسانی اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری در سال 1357 کمتر از انگشتان دست بود اما اکنون به بیش از 350 نفر رسیده است.
وی گفت: اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همزمان با دهه فجر همه روزه از ساعت 8 تا 14 نسبت به برگزاری ملاقات عمومی در این اداره کل اقدام می کند.
مدیرکل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمامی مؤدیان مالیاتی باید اسناد و مدارک خود را از ابتدای امسال نگهداری و هنگام مراجعه به اداره کل امور مالیاتی استان ارائه کنند.
وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با بیش از 8 دهه فعالیت حرفه ای زبان گویای انقلاب اسلامی در ارائه عملکرد نظام با شعار سرعت، صحت و دقت در اطلاع رسانی است.
بیگدلی تصریح کرد: نقش رسانه های گروهی و به ویژه ایرنا در جهت دهی افکار عمومی برای پرداخت به موقع مالیات و اطلاع رسانی قوانین این حوزه به مخاطبان بسیار اثرگذار است.
به گزارش ایرنا، قانون مالیاتی ایران 52 سال قبل و در سال 1345 به تصویب رسید.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکزشهرکرد نیز گفت: ایرنا به عنوان رسانه دولتی با 84 سال سابقه فعالیت حرفه ای برای فرهنگسازی و تبیین فرهنگ مالیات به مجموعه اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری کمک می کند.
جهانبخش صفری دهکردی تاکید کرد: روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری دارای فعالیت تخصصی در برقراری ارتباط رسانه های گروهی این استان است و همین مهم باعث بهبود در انعکاس اخبار به موقع می شود.
وی یادآور شد: فرهنگ شالوده اصلی در هر زمینه بوده و به همین منظور در راستای ارتقای کمی و کیفی وضعیت اطلاع رسانی در حوزه امور مالیاتی باید از توان رسانه های گروهی بهره گیری شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست معاونان اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری نیز بخشی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی ایران در حوزه مالیات را تشریح کردند.
7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.