داریوش حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در سال 1357 هیچ بزرگراهی در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت ولی هم اینک نیز 75 کیلومتر بزرگراه در 10 نقطه استان با 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.
حسینی تصریح کرد: محورهای ارتباطی نقنه به همگین با 2 کیلومتر طول و 90 درصد پیشرفت فیزیکی، بروجن به شهرکرد با 12 کیلومتر طول و 40 درصد پیشرفت فیزیکی و بروجن به لردگان با 15 کیلومتر طول و 85 درصد پیشرفت فیزیکی از بزرگراه های در حال احداث شهرستان بروجن است.
وی یادآور شد: بزرگراه شهرکرد به بن به داران با 10 کیلومتر طول جزو طرح های شهرستان بن قرار دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: محور ارتباطی کمربندی و ورودی سامان به طول 9 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 90 درصد و جاده سامان به پل زمانخان با 3.5 کیلومتر طول و 10 درصد پیشرفت فیزیکی از بزرگراه های احداثی در محدوده شهرستان سامان است.
وی گفت: در شهرستان فارسان برای محور ارتباطی باباحیدر با 3 کیلومتر طول و 30 درصد پیشرفت فیزیکی و جاده پردنجان – جونقان با 3.5 کیلومتر طول و 80 درصد پیشرفت فیزیکی بزرگراه احداث می شود.
حسینی تاکید کرد: بزرگراه شهرکرد به شلمزار به طول 13 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 20 درصدی در شهرستان کیار احداث خواهد شد.
وی افزود: بزرگراه لردگان به میلاس با 4 کیلومتر طول و 80 درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین پروژه های شهرستان لردگان است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین تصریح کرد: در سال 1357 تنها 178.5 کیلومتر راه اصلی در این استان وجود داشته و اکنون به 816 کیلومتر افزایش یافته است.
وی یادآور شد: تا سال 1357 هیچ راه فرعی آسفالته در چهارمحال و بختیاری نبود اما اکنون 291 کیلومتر احداث شده است.
حسینی اظهار داشت: طول راه های روستایی آسفالته چهارمحال و بختیاری از صفر کیلومتر در سال 1357 به یکهزار و 539 کیلومتر در سال جاری رسیده است.
وی گفت: بعد از گذشته 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران 15 دستگاه تونل به طول 9 هزار و 300 متر در چهارمحال و بختیاری احداث شده در حالی که این میزان در رژیم سابق صفر بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در 40 سال گذشته تعداد پل های با دهانه بیشتر از 10 متر در این استان از 21 به 160 دهانه افزایش داشته است.
وی افزود: احداث 70 کیلومتر راه اصلی در شهرستان های شهرکرد، اردل، سامان، فارسان و کیار جزو دستور کار اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
حسینی تصریح کرد: این طر ها به طور میانگین از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی برخوردار هستند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری به لحاظ موقعیت جغرافیایی لحاظ موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در محور ارتباطی ترانزیتی استان های مرکزی به بنادر جنوب و جنوب غرب کشور به عنوان یکی از مهمترین شاهراه های اقتصادی ایران به حساب می آید.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.