به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست، شهرام احمدی افزود: این متخلف محیط زیست که در حال حمل چوب قاچاق بود، به جرم توهین و تمرد نسبت به ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کیار به تحمل حبس محکوم شد.
وی اظهارداشت: این متخلف در حین جابجا کردن بیش از 150 کیلو گرم چوب جنگلی قاچاق بود که با مشاهده ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، با آنها درگیر و با طرح شکایت حفاظت محیط زیست این شهرستان ، به جرم تمرد نسبت به ماموران یگان حفاظت حین انجام وظیفه به تحمل حبس محکوم شد.
احمدی افزود: رسیدگی قضایی در رابطه با تخریب منابع طبیعی این متخلف در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا ،بخشی از مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه در شهرستان کیار قرار دارد که با گشت و کنترل شبانه روزی مأموران یگان حفاظت محیط زیست از این عرصه های طبیعی حفاظت می شود.
قطع و حمل درختان جنگلی بدون پروانه حمل و زغال گیری جرم است و خودروهای حامل چوب که فاقد مجوز حمل باشند، توقیف می شوند.
جنگل های زاگرس در چهارمحال وبختیاری طی سال های اخیر با عوامل تخریب روبه بوده است و تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگل های زاگرس از عوامل اصلی در تخریب این منابع به شمار می ‏‎رود.
از مجموع مساحت چهارمحال وبختیاری حدود یک میلیون و 400 هزار هکتار آن معادل 86.4 درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مراتع است، از این میزان حدود 307 هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.