به گزارش ایرنا، ورزش های ارزان قیمتی که می تواند در نبود باشگاههای حرفه ای ، نقش آفرین باشند و به توسعه سلامتی در یک خانه کمک کند.
برخی از این ورزش ها دارای بُعد تاریخی است و قدمتی به اندازه تمامی ورزش ها دارد اما کمتر مورد توجه خانواده ها قرار می گیرد.
اگر چه رشته های جدید ارزان قیمت و خانگی نیز پدیدار شده است اما این ورزشکار کمتر فکری و بیشتر استقامتی یا قدرتی هستند.
انجام ورزش های صبحگاهی به دور از هیاهوی ترافیک و ترددهای بیش از حد در خیابان، در خانه می تواند به سلامتی مادران و دختران که به پارک ها یا ورزشگاه ها نمی روند ، کمک کند.
کسانی که نمی توانند در بیرون از خانه ورزش کنند، می توانند در خانه به تمرینات و نرمش های استاندارد ورزشی بپردازند به شرط اینکه این برنامه تمرینی دارای استانداردهای لازم باشد.
ورزش های خانگی اگر چه ساده اند اما اگر رعایت اصول ایمنی در این ورزش های انجام نشود حتی می تواند از ورزشهای قدرتی یا استقامتی نیز مخرب تر باشد.
اگر چه عده ای به اشتباه ورزش خانگی را در راستای برنامه لاغری می دانند اما این ورزش خانگی در اصل براساس برنامه های اصولی برای تامین سلامتی انجام می شود.
در بین برخی از ورزش های قهرمانی نیز می توان رشته های را پیدا کرد که در خانه نیز از آن می توان استفاده کرد.
ورزش شطرنج از آن دسته ورزش های است که رویکرد قهرمانی دارد اما می توان به عنوان یک رشته ورزشی در خانه آن را توسعه داد و بین افراد خانواده در مهمانی ها نیز از آن استفاده کرد.
این رشته ورزشی می تواند به یک گفت و گوی عمومی و گفتمان ساز در بین خانواده ها تبدیل شود و جای استفاده از وای - فا را نیز بگیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری می گوید: شطرنج درس زندگی است و از دست دادن مهره ها در شطرنج مانند یک زندگی برای انسان است که ایده و راه های دفاع را به افراد یاد می دهد.
حمید کریمی اظهار داشت : یکی از معضلات کشور این است که رشته شطرنج هنوز در کشور به یک گفتمان تبدیل نشده است.
رئیس فدراسیون شطرنج نیز می گوید : رشته ورزشی شطرنج این قابلیت را دارد که در بین اعضا خانواده و جامعه به یک گفتمان ورزشی تبدیل شود.
مهرداد پهلوان زاده در سفر به شهرکرد افزود : رویکرد عمومی شدن این ورزش با استفاده از ارگان های مانند شهرداری ها انجام می شود .
به گفته وی، در شطرنج بیشتر از امکانات، عشق و علاقه‌ مهم است. کشورهایی هستند که از لحاظ امکانات شطرنج ضعیف بوده ولی در سطح بین‌المللی شطرنج خود را پیش برده‌اند.
رئیس فدراسیون شطرنج افزود: در مراکز تفریحی، پارک‌ها و بازار بیشتر شهرهای کشور، میزهای شطرنج وجود دارد که علاقه‌مندان زیادی از آن استفاده می‌کنند و مسابقات زیادی به صورت عام در سراسر کشور برگزار می‌ شود تا بتوان بعد همگانی شطرنج در کشور را توسعه داد.
به گزارش ایرنا، توسعه این رشته ورزشی فکری و ذهنی می تواند به بُعد 'ورزش برای همه در همه جا ' جامعه عمل بپوشاند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.