اقبال عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نشستی که روز یکشنبه با هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد در خصوص اجرای هرچه بهتر این طرح و بازسازی بافت های فرسوده شهری استان بحث و تبادل نظر شد.
وی ادامه داد: مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در این نشست قول مساعد داد تا در راستای تسریع اجرای این طرح ملی در استان، تسهیلات بانکی مناسب و معافیت های مربوط به عرصه ساخت و ساز به انبوه سازان و بخش خصوصی اختصاص داده شود.
عباسی با تاکید بر همراهی و همکاری بخش های مرتبط با طرح بازآفرینی شهری، تصریح کرد: در همین راستا ضمن اینکه مدیران اجرایی باید نسبت به اهمیت اجرای این طرح توجیه و ترغیب شوند بلکه باید برای مردم و ساکنان بافت های فرسوده و سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز فرهنگ سازی و بسترسازی مناسب انجام گیرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی 10 محله هدف بازآفرینی شهری در استان، افزود: بر اساس این طرح سالانه 100 هکتار از این محله ها بازآفرینی می شود.
به گزارش ایرنا، توسعه خدمات روبنایی، بهسازی فضاهای محله، ارتقای توانمندی های اجتماعی و اقتصادی، مقاوم سازی و نوسازی بناهای مسکونی از مهمترین اهداف طرح بازآفرینی شهری است.
مطابق برنامه ششم و هفتم توسعه سالانه 270 محله و سکونتگاه غیر رسمی و ناکارآمد در کشور بازآفرینی و ساماندهی می شود.
2097/7363/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.