به گزارش ایرنا، سید هادی حسینی روز یکشنبه در نشست با هنرمندان و فعالان فرهنگی شهرستان فارسان افزود: متولی تخصیص اعتبار ، تصویب طرح های عمرانی در شورای برنامه ریزی و ساخت و سازها در شهرستانها با فرمانداری هاست و انتظار است نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، اعتبارات لازم برای بهره برداری از طرحهای عمرانی فرهنگی را اختصاص دهند.
به گفته وی، بهره گیری صحیح از ظرفیت های موجود فضای فرهنگی و هنری در استانها می تواند بخشی از کمبودهای زیرساختی را جبران کند.
وی، با قدردانی از هنرمندان و فعالان فرهنگی که دغدغه دارند، تاکید کرد: دغدغه فرهنگی کمتر از دغدغه اقتصادی، معیشتی، زیربنایی و رفاهی نیست و باید قدردان کسانی بود که دغدغه فرهنگی دارند.
حسینی اظهار داشت : یکی از دلایل شکست جشنواره ها در استان ها ، این است که خیلی زود می خواهند یک جشنواره استانی را ملی و بین المللی کنند در حالی که اگر بر روی یک جشنواره شاخص تمرکز کنند، می توان از ظرفیتهای موجود یک جشنواره استانی را ملی کرد.
معاون حقوقی ، امور مجلس و استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از روستاهای بوشهر به عنوان روستای نمونه قرآنی در کشور مطرح شده است و این نشان می دهد که ظرفیت ملی شدن در همه روستاها و شهرهای کشور وجود دارد.
وی با بیان اینکه می تواند در چهارمحال و بختیاری زمینه ملی شدن یک روستا یا شهر نمونه فرهنگی و هنری را فراهم کرد، افزود: هفته فرهنگی با همکاری شهرداری و دهیاری و فرمانداری ها در شهرستانها برگزار شود تا بتوان برخی از جشنواره استانی را که شاخص است ملی کرد.
حسینی، یکی از لازمه های فراگیر شدن برنامه های فرهنگی و هنری را پویایی اقتصاد این بخش عنوان کرد و گفت: باید به بخش اقتصادی فرهنگی توجه شود چرا که اگر بخش اقتصادی فرهنگ و هنر مورد توجه قرار نگیرد، هنرمندان دچار سرخوردگی می شوند.
به گزارش ایرنا، در این نشست که نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ ، کیار و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، جمعی از هنرمندان شهرستان فارسان دیدگاههای خود پیرامون کمبود فضای برای فعالیت فرهنگی و هنری، دغدغه اقتصادی هنرمندان تئاتر، کتابخانه مرکزی و مسائل فرهنگی و هنری مطرح کردند.
شهرستان فارسان در 30کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.