به گزارش ایرنا، فرهاد تجری روز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: روابط سازمان جهاد کشاورزی و بانک ها به منظور پرداخت تسهیلات روان نیست و این موضوع مرغداری ها را دچار مشکل کرده است.
وی با بیان اینکه مرغداری ها و کشتارگاه های مرغ باید رونق پیدا کنند، گفت: مرغداران و کشتارگاه های کرمانشاهی باید در زمینه صادرات مرغ نیز فعالیت کنند.
نماینده مردم قصرشیرین با بیان اینکه عراق بازار خوبی برای مصرف مرغ های تولیدی استان است، گفت: به منظور توسعه صادرات گوشت مرغ باید در زمینه بهبود وضعیت بسته بندی و برند سازی فعالیت کنیم.
تجری گازکشی را یکی از مشکلات مرغداری های استان دانست و گفت: یکی از شاخص های عقب ماندگی مرغداری های استان کرمانشاه برخودار نبودن آنها از گاز طبیعی است.
وی افزود: با توجه به شروع شدن فصل سرما گاز دار شدن واحد های مرغداری سطح استان باید در دستور کار قرار گیرد.
این نماینده مجلس با اشاره به ظرفیت پرورش طیور در استان کرمانشاه گفت: علاوه بر پرورش مرغ و گسترش مرغداری ها، پرورش سایر طیور همچون بوقلمون و شترمرغ نیز دستور کار قرار گیرد.
در ادامه این جلسه رئیس اتاق بارزگانی استان کرمانشاه نیز خواهان توضیح عادلانه نهادهای دامی در بین مرغداران و برقراری ارتباط سالم بین مرغداری ها و کشتارگاه ها شد.
کیوان کاشفی از استاندار کرمانشاه خواست که نشست های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به صورت مدام در هر ماه برگزار شود.
در استان کرمانشاه 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی و چهار واحد جوجه کشی وجود دارد و 9 کشتارگاه مرغ نیز در استان فعالیت می کنند.
در این استان سالانه 63 هزار و 800 تن گوشت طیور و 11 هزار و 100 تن تخم مرغ تولید می شود.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.