بهزار نجفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این استان 7 هزار و 853 دستگاه تراکتور فعال وجود دارد، که از این تعداد 3 هزار و 695دستگاه با عمر زیر 25 سال است و مشمول قانون پلاک گذاری می شود.
وی، با اشاره به اینکه عملیات پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی هم اکنون در مدیریت های جهادکشاورزی شهرستانهای 9گانه در حال اجراست، افزود: تاکنون صاحبان یکهزار و 334 دستگاه از ادوات کشاورزی مشمول پلاک گذاری، پلاک دریافت کرده اند.
رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از قاچاق سوخت و ساماندهی و شناسایی مصرف کنندگان واقعی سوخت بخش کشاورزی عنوان کرد.
نجفی گفت: یکی دیگر اهداف اجرای این طرح، ایجاد مکانیسم کنترلی در تردد، قابلیت بیمه شدن، ساماندهی و مالک دار کردن، جلوگیری از سرقت و مدیریت و اختصاص سوخت است.
وی، به ایجاد تحول در نوسازی ادوات کشاورزی چهارمحال و بختیاری در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته افزون بر 100 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی یکهزار و 300 دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی از محل تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا ، سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
2097/6199
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.