به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود: ملت ایران در امتحان الهی دوران دفاع مقدس با صبر، ایستادگی و مقاومت در برابر کمبودها، سختی ها، نارسایی ها و فشارهای روانی، اقتصادی، نظامی و انواع تهدیدها ، سربلند بیرون آمد.
وی افزود: کشورهای شرقی و غربی با آوردن دارایی های خود به میدان و تحریک صدام برای حمله به ایران ، قصد داشتند تا کشور را به زانو درآورند.
نکونام تصریح کرد: ملت ایران نه تنها به زانو در نیامد و عقب نشینی نکرد ، بلکه تجربه کسب کرد و توانست با انواع دستاوردها و تجربه های آن زمان به سازندگی ، بومی سازی سامانه دفاعی دست یابد.
وی یادآور شد: تجربه های دوران دفاع مقدس باعث شده است تا امروز قرارگاه خاتم الانبیاء بتواند فعالیت های بزرگ را به صورت معجزه آسا در کشور انجام دهد و نیازی به شرکت های خارجی برای انجام طرحهای بزرگ در کشور نباشد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: هنرمندان، خلاقان و مبتکران کشور با تلاش های علمی و فن آوری با نشستن بر سر سفره دفاع مقدس به موفقیت های فراوانی دست یافتند.
وی با اشاره به ضرورت توجه به سه مساله دوران دفاع مقدس گفت: این مسائل شامل بیان مستمر وقایع هشت سال جنگ تحمیلی با هدف جلوگیری از تلاش دشمن برای تحریف رشادت ها، جانفشانی ها، دلیری های ایرانیان، اعلام دستاوردهای دفاع مقدس و همچنین ضرورت عمل امروز با درس گیری از آن دوران است.
نکونام تاکید کرد: امروز دشمنان ایران ضعیف تر و توان جمهوری اسلامی قوی تر شده است و می توان حتی از دوران دهه 60 هم موفق تر بود.
وی با تشکر از فعالان عرصه گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: برگزاری مانور 20 هزار نفری چهارمحال و بختیاری در مهرماه همزمان با سراسر کشور ، نشان از توان بالای ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی و دشمنان این مرز و بوم دارد.
وی با اشاره به هفتم مهر روز آتش نشانی و ایمنی یادآور شد: فعالان این عرصه تلاش های مجدانه و مجاهدانه در خدمات رسانی و ارتقای ایمنی دارند.
نکونام همچنین با اشاره روز همبستگی و همدری با کودکان فلسطینی اظهار داشت: تضییع حقوق کودکان و نوجوانان در روزگار کنونی متاسفانه جهانی شده و چشمگیر است.
وی گفت: نمونه های تضییع و تجاوز به حقوق کودکان و نوجوانان را می توان در اروپا، آمریکا، آسیا و کشورهایی مانند یمن، عراق، سوریه، افغانستان و فلسطین مشاهده کرد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: در حادثه تروریستی اخیر اهواز نیز با شهادت 'محمدطاها' کودک 4 ساله مشاده کردیم مدعیان حقوق بشر در برابر این تجاوزها، کودک کشی ها، ظلم ها حرفی نخواهند داشت.
به گزارش ایرنا، صبح روز شنبه 31 شهریور 1397 هنگام برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز به مناسبت هفته دفاع مقدس پنج تروریست عضو گروهک تروریستی و تجزیه طلب موسوم به 'الاحوازیه' در یک حمله مسلحانه به سمت نظامیان و افراد عادی تیراندازی کردند که این اقدام منجر به شهادت 25 هموطن و مجروح شدن افزون بر 60 نفر دیگر شد.
وی افزود: تصاویر کودک کشی آل سعود در یمن و تضییع حقوق کودکان و نوجوانان ثابت کننده جنایت های استکبار جهانی است.
نکونام به 23 محرم الحرام همزمان با سالروز فاجعه 13 سال قبل انفجار و تحریب حرمین مطهر امام هادی و امام عسگری (ع) در سامرا اشاره و تصریح کرد: دشمن قصد داشت با این اقدام بقیع دیگری بسازد و چیزی از این آثار باقی نگذارد.
وی یادآور شد: امروز عظمت این بنای مطهر باعث شده تا با همت شیعیان ایران و عراق به مرکزی برای امور زیارتی، معنوی و عظیم جهانی تبدیل شود و خط شیطانی داعش و دشمنان اسلام و ایران رو به زوال رفته است.
2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.