به گزارش ایرنا، شهرآورد یا دربی تهران در پنجم مهرماه سال 97 در حالی برگزار شد که این بازی پایتخت نشین ها حتی بر روی غیر فوتبالدوستان نبز به یک باری غیر استاندارد شهرت یافت.
از دو سه روز پیش کری خوانی هواداران استقلال و پرسپولیس در فضای مجازی آغاز شد که حجم بالایی از فضای مجازی را این دیدار به خود اختصاص داده بود و حتی در شهرستان نیز از کری خوانی و هیجان ها پیش از بازی بیش از تهران مشاهده می شد.
از سوی دیگر عده ای از تماشاگران و علاقه مندان از شهرستان ها برای دیدن این بازی راهی تهران شدند و از همان ورزشگاه آزادی عکس های حضور خود در بین تماشاگران قرمز و آبی را به اشتراک گذاشتند.
تماشاگران پرسپولیسی پس از پیروزی دراماتیک برابر الدحیل و پیروزی خفیف برابر سپیدرود رشت به دنبال ثبت یک پیروزی دیگر بودند و از سوی دیگر تماشاگران استقلالی با توجه به ناکامی های اخیر تیم خود به شدت خواهان پیروزی در این تیم بودند.
در نهایت دربی هشتاد و هشتم به عنوان یک بازی بی روح در تاریخ ورزش فوتبال به ثبت رسید تا نشان دهد که شهرآوردی که قرار است ویترین فوتبال ایران باشد ، می تواند از جذابیت مخاطب پسند برخوردار نباشد.
یک کارشناس فوتبال در خصوص بازی شهرآورد گفت: بازی 88 قرمز و آبی های پایتخت حرفی برای گفتن نداشت و نشان داد که فوتبال در بالاترین سطح باشگاهی و در بهترین موقعیت نیز می تواند یک بازی ساده باشد.
محمد حسن زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: فوتبال پس از جام جهانی همواره با افت همراه است و این افت در بین بازیکنان دو تیم مطرح ایران نیز مشهود بود.
وی گفت: یکی از نکاتی که این بازی می توانست به همراه داشت باشد ، سپردن قضاوت شهرآورد به داوران جوان بود که در این بین ' موعود بنیادی فر ' داور جوان شهرکردی می توانست یکی از بهترین گزینه باشد.
به گفته وی، محمد فغانی داور شهرآورد هشتاد و هشتم ، در جام جهانی نمایش خوبی در امر قضاوت بازی ها داشت و فدراسیون فوتبال می توانست در این بازی حساس با ریسک پذیری از داوران جوان تر استفاده کند تا انگیزه ای برای این داوران در دیدارهای حساس باشد.
حسن زاده گفت: پبش از این یدالله جهانبازی دیگر داور چهارمحال و بختیاری در بازی شهرآورد قضاوت خوبی از خود به یادگار گذاشت و این قضاوت نشان داد که اعتماد با داوران جوان باید از بازی های شهرآورد آغاز شود.
به گزارش ایرنا، در ورزش فوتبال ، دیدار دو تیم همشهری که خاستگاهی تاریخی و اجتماعی داشته باشد، به عنوان ˈداربی ˈ مشهور است که در برگردان آن به فارسی از آن با عنوان ˈ شهرآورد ˈ یاد می شود.
داربی یا همان شهرآورد فوتبال ایران بین دو تیم همشهری تهرانی استقلال و پرسپولیس به لحاظ سبقه تاریخی همواره از حساسیت ها و جذابیت های بالایی به ویژه برای رسانه ها برخوردار بوده است.
نگاه تاریخی به این داربی نشان می دهد برعکس داربی های با کلاس جهان ، تنها مولفه مازاد قدرت در یک بازی برای یکی از این دو تیم ، نه تماشاگران پرشور ، بلکه فرار از شکست و کسب پیروزی به هر قیمتی است.
ˈ فوتبالی خودخواهانه ˈ یکی از پیامدهای جامعه شناختی این روزهای ورزش است که مربیان سرخابی هر کدام تیم خود را از پیش برنده می دانند و به چیزی کمتر از برد و پیروزی قناعت نمی کنند.
این گونه از فوتبال در شهرآوردها، باعث می شود خودخواهی ورزشی از میدان سبز به سکوها نیز سرایت کند و تماشاگران هر دو تیم خواستار پیروزی بدون قید و شرط تیم خود باشند.
دیدار سرد و کسل کننده تیم های استقلال تهران و پرسپولیس با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید تا دوستداران فوتبال یکی از بدترین دیدارهای تاریخ شهرآورد را به نظاره بنشینند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.