به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با دفاع از مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک های استان تاکید کرد: امسال بیش از 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی در این استان پرداخت شده است که این روند همچنان ادامه دارد.
وی سهم چهارمحال و بختیاری از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را سه هزار و 140 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این سهمیه بالاترین میزان در استان های کشور است.
عباسی تصریح کرد: از این میزان سهمیه تاکنون تنها 50 درصد به استان ابلاغ شده که بیشتر آن عقد قرارداد و یا پرداخت شده است.
وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری اعتبارات عمرانی، هزینه ای و جاری را 100 درصد جذب کرده است و در پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر رتبه سوم کشور و در پرداخت تسهیلات سه جانبه بنیاد برکت، استانداری و بانک های سینا و پارسیان مقام دوازدهم کشور را کسب کرده اما تقدیری صورت نگرفته است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: علت تاخیر در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری بررسی و نتیجه آن اعلام شود و مشکل جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از مدیران دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری و مدیران عامل بانک های استان نیست.
عباسی تاکید کرد: البته نوع رتبه بندی و شاخص های ارزیابی میزان جذب این نوع تسهیلات هم در سطح ملی صحیح نیست و اشکال دارد.
وی افزود: مدتی پیش رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسریع در روند اجرایی طرح های مهمی مانند راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز، احداث بیمارستان هزار تختخوابی شهرکرد، ساخت بزرگراه شهرکرد – ایذه – اهواز دستورات لازم را به معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این در حالی است که هنوز وضعیت این طرح ها مشخص نشده است و نسبت به آن بی توجهی صورت گرفته است.
وی یادآور شد: پیگیری مجدد وضعیت این طرح ها و تلاش برای اجرایی شدن آن از طریق معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در اولویت قرار دارد.
عباسی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اعتباری برای بیمه عشایر چهارمحال و بختیاری و جبران بخشی از خسارات وارده به آنان در حوزه های مختلف طبیعی و غیرمترقبه اختصاص یابد.
وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری به عنوان دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای دعوت از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی دقت بیشتر داشته باشد.
به گزارش ایرنا، خدیجه ربیعی فرادنبه نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی از زمان برگزاری نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار بی اطلاعی کرده بود.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود به کسر اعتبارات جهاد کشاورزی شهرستان کیار انتقاد و تاکید کرد: نباید اعتبارات بخش تولید کاهش یابد و آن را برای خرید تجهیزات برخی ادارات شهرستانی هزینه کرد.
وی افزود: اعتبارات حوزه معدن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن نباید کاهش می یافت.
عباسی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نشستی را با فرمانداران شهرستان های کیار و بروجن و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی استان برگزار و نسبت به تجدید نظر در این بخش اقدام کند.
وی یادآور شد: تکمیل طرح های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و واگذاری برخی پروژه های دولتی به بخص خصوصی واجد سرایط جزو مهمترین برنامه های مسئولان چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، در نشست امروز شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی 10 طرح سرمایه گذاری به تصویب رسید.
این طرح ها شامل انبار نگهداری مواد غذایی، پرورش گوسفند داشتی، طرح گردشگری دره عشق، نیروگاه خورشیدی، گلخانه، تولید شن و ماسه کوهی، پرورش شترمرغ، پرورش باغ پرندگان، افزایش زیربنای احداث پایانه فیبر نوری تصویب شد.
براساس این گزارش های تاکنون 50 درصد سهمیه چهارمحال و بختیاری از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری ابلاغ شده که برابر آن طرح به بانک های عامل استان معرفی، عقد قرارداد و پرداخت شده است.
2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.