علی محمد محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا از انجام فرآیند جذب 30 میلیارد ریال از اعتبار ملی یاد شده در استان خبر داد و افزود: 60 قرارداد در حوزه آبخیزداری استان با پیمانکاران منعقد شده است.
وی گفت: بیش از 230 هزار هکتار زمین در اجرای طرح آبخیزداری برآورد می شود که با بررسی های انجام شده در هر هکتار به طور متوسط بین 500 تا 2 هزار مترمکعب نفوذپذیری آب روان در این زمین ها وجود دارد.
محمدی، کاهش رواناب ها، نفوذ آب در سفره های زیرزمینی و جلوگیری از سیل و فرسایش خاک را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، میزان فرسایش خاک در کشور را 15 و در این استان 20 تن در هکتار دانست.
وی تاکید کرد: در حال حاضر 120 سازه ملاتی، 2 سیلاب پخش کن و 5 بند خاکی نیمه تمام در سطح استان وجود دارد که با تامین به موقع اعتبار، این تعداد طرح در نیمه دوم امسال تکمیل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، تاکنون یکهزار و 633 بند ملاتی، 73 بند خاکی، 314 گابیون، هفت مورد آبگیر، 100 سد خشکه چین، 16 مورد کف بند و سد زیرزمینی در بخش آبخیزداری منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری ساخته شده است.
همچنین یک میلیون و 400 هزار هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری را مراتع و جنگل ها پوشش داده که رقمی معادل 86.5 درصد مساحت استان است.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.