کمال اکبریان چالشتری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: اکنون جاده هوره به تیران حدود 60 کیلومتر است که با احداث جاده 12 کیلومتری 'قلعه موسی خان' ، این مسیر به 32 کیلومتر کاهش پیدا می کند.
وی افزود: احداث این جاده در مسیرهای اصلی تعریف نشده بود، اما جلسه ای با حضور خیران برگزار و مقرر شد، آزادسازی و زیرسازی مسیر در شهرستان سامان به طول 12 کیلومتر از سوی مردم انجام شود.
اکبریان، هزینه برآورد شده برای احداث جاده 'قلعه موسی خان' را 40 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: براساس قول معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، مقرر شد پس از آزادسازی و زیرسازی مسیر از سوی خیران، دولت نیز نسبت به اختصاص قیر یارانه ای و رایگان برای آسفالت این جاده اقدام کند.
وی یادآور شد: با احداث جاده ' قلعه موسی خان ' و دسترسی آسانتر به روستاهای بالادست از جمله هوره، بار ترافیکی منتهی به پل زمانخان شهرستان سامان کاهش خواهد یافت.
فرماندار شهرستان سامان اظهار داشت: احداث جاده 'قلعه موسی خان' از مهمترین خواسته های مردم شهرستان های سامان و بن است.
اکبریان تاکید کرد: اجرای پروژه هایی مانند احداث جاده 'قلعه موسی خان' در کاهش ترافیک، کم شدن خطرات جاده ای، صرفه جویی در وقت، تسریع در روند اجرای امور، تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و غیره نقش مستقیم ایفا می کند.
به گزارش ایرنا، شهرستان سامان از مهمترین مناطق هدف گردشگری چهارمحال و بختیاری در 20 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
2097/7362
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.