مراجع مالی و اقتصادی در اتریش ادامه فعالیت های پلتفرم تولید ارز دیجیتال آنلاین را ممنوع اعلام کردندReviewed by علیرضا on May 30Rating: 5.0

مراجع مالی و اقتصادی در اتریش ادامه فعالیت های پلتفرم تولید ارز دیجیتال آنلاین را ممنوع اعلام کردند

در سال‏های اخیر علاقه و رغبت سرمایه گذاران و مردم به بازار ارزهای دیجیتال رونق و گسترش داشته است. در این بین برخی پلتفرم‏ها و سایت‏هایی به وجود آمدند که امکان تولید آنلاین و در واقع ماینینگ ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‏نمایند. این سایت‏ها بدین صورت کار می‏کنند که سخت‏ افزارهایی را به صورت مجازی در اختیار کاربران قرار می‏دهند یعنی در واقع کاربران این سخت افزارها را خریداری می‏نمایند. بعد از خریداری سخت افزار، سرمایه گذار می‏تواند در سایت به صورت آنلاین شروع به عمل mining نماید. بدین صورت که بعد از مدتی مشخص به تعداد مورد نظری از ارز دیجیتال به عنوان مثال بیت کوین در اختیار کاربر قرار می‏گیرد که بعد از تولید ارز دیجیتال به مقدار مشخص، کاربر می‏تواند این مقادیر را از حساب خود برداشت نموده و به کسب در آمد بپردازد.

معمولاً در طی چند ماه، کاربر می‏تواند هزینه‏های صرف شده برای سخت افزار را جبران نموده به سود برسد ولی در کل این سایت است که سود مناسبی را بدست می‏آورد. این شرایط یک فرصت سرمایه گذاری مناسبی برای کاربران است و افراد می‏توانند به راحتی به سود برسند با این وجود برخی از دولت‏ها با فعالیت‏های چنین سایت‎هایی مخالف هستند و شیوه‎ی فعالیت آن‏ها را مغایر با قوانین مالی دولت در نظر می‏گیرند. یکی از این کشورها، اتریش می‏باشد این کشور در روزهای اخیر فعالیت یکی از پلتفرم‎های mining آنلاین یعنی INVIA GmbH را غیر قانونی دانسته است. این تصمیم توسط FMA (سازمان تنظیم کننده‏ی قوانین مالی بازار) گرفته شده و در تاریخ ۲۹ می ماه برای اطلاع عموم منتشر شده است.

پلتفرم آنلاین INVIA GmbH خدمات ماینینگ ارزهای دیجیتالی مانند bitcoin و ethereum را از طریق یک سیستم ماینینگ هوشمند در اختیار کاربرانش قرار داده و سود بدست آمده از این عمل را به حساب کاربرانش واریز می‏نماید که این نحوه‏ی کسب در آمد توسط FMA خلاف قوانین مالی در نظر گرفته شده و دستور تعلیق فعالیت‏های این پلتفرم ماینینگ آنلاین داده شده است. در این بین شرکت FMA برای جلوگیری از ادامه‏ی تعلیق باید راهکارهای شفاف سازی ویژه ای را دنبال کرده و به فعالیت‏های خود جلوه‏ی قانونی بیش‏تری را بدهد.

علاوه بر این قضیه، در کشورهای دیگری نیز شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم. به عنوان مثال در ایالات متحده‏ی آمریکا، استارتاپ shipchain توسط وکیل دفتر مرکزی کارلینای جنوبی به دلیل نقض پارامترهای امنیتی ایالت مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و فعالیت‏هایش در آستانه‏ی تعلیق قرار گرفته است.

همچنین در موردی دیگر در ایالت تکزاس آمریکا، یک شرکت سرمایه گذاری بیت کوین توسط مقامات مالی این ایالت به دلیل رعایت نکردن پارامترهای امنیتی در کار و همچنین فریب سرمایه گذاران با دادن شعارهای سودآوری کاذب، به حالت تعلیق در آمده و فعالیت‏های آن متوقف شده است.

در کل می‏توان گفت که این سایت‏ها، زمینه‎ای مناسب برای سرمایه گذاری فراهم نموده اند ولی در اکثر موارد شاهد این امر هستیم که سایت‏های این چنینی کلاه برداری بوده و بعد از مدتی سرمایه گذاری، سرمایه‏ی افراد توسط سایت گرفته شده و پس داده نمی‏شود.

منبع : cointelegraph

print

دیدگاه تان را بنویسید