صنعت ارزهای دیجیتال تا انتهای سال ۲۰۱۹ شاهد رویدادهای هیجان‌انگیزی مانند بروزرسانی‌های مختلف و گردهمایی‌های مهم است. در میان این رویدادها برخی از آن‌ها مربوط به بیت کوین است که می‌تواند بر روی روند کلی بازار تاثیر زیادی داشته باشد. در ادامه ۴ مورد از مهمترین رویدادهای پیش روی بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ را بررسی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

۱- پایان انتظار بکتراه‌اندازی رسمی پلتفرم بکت – ۲۳ سپتامبر (۱ مهر)

بعد از چند ماه انتظار، سرانجام پلتفرم بکت (Bakkt) مجوزهای قانونی برای راه‌اندازی پلتفرم آتی بیت کوین را دریافت کرد. مدیرعامل بکت، کلی لوفلر (Kelly Loeffler) در تاریخ ۱۸ آگوست اعلام کرد که این پلتفرم در ۲۳ سپتامبر به شکل رسمی راه‌اندازی خواهد شد.

با اینکه برخی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که بکت می‌تواند سازمان‌های مختلف را به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ترغیب کند، اما همین حالا هم شاهد نشانه‌هایی از بازار صعودی در ارزهای دیجیتال هستیم. در زمان اعلام این خبر، قیمت بیت کوین بیش از ۱۰۰۰ دلار افزایش یافت و این رشد قیمت تاثیرات مثبتی بر سایر بخش‌های بازار داشت.

اما آنچه سبب می‌شود این تاریخ تا این اندازه مهم باشد موضوع دیگری است. در این تاریخ معاملات آتی بیت کوین برای اولین بار به صورت واقعی و فیزیکی به بازار عرضه خواهد شد. بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بکت این امکان را فراهم می‌کند که سازمان‌های بزرگ سرمایه‌هایی کلان را وارد بازار ارز دیجیتال کنند.

۲ و ۳- ETF بیت کوین؛ تصمیم نهایی؟تصمیم نهایی SEC درباره ETF بیت کوین بیت وایز – ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر)

در اولین هفته‌های اکتبر احتمالا شاهد مراحل پایانی تصمیم‌گیری برای صندوق‌های قابل معامله در بورس برای بیت کوین خواهیم بود. انتظار می‌رود کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تصمیم نهایی را برای ETF شرکت بیت وایز که طرح پیشنهادی آن را در ۱۳ اکتبر داده بود اتخاذ کند.

شرکت بیت وایز که اولین طرح پیشنهادیش را در ابتدای سال جاری ارائه کرده بود، در سال ۲۰۱۹ زمان زیادی را صرف مقابله با تأخیرها و به تعویق انداختن‌های مداوم کمیسیون بورس و اوراق بهادار کرده است.

این کمیسیون تا کنون همچنان به ابراز نگرانی درباره مسائلی از جمله دستکاری بازار، نظارت بر بازار و واگرایی بازار پرداخته و مشکل اصلی را معاملات آتی ارزهای دیجیتال می‌داند. به همین دلیل تا کنون تمایلی برای تأیید هرگونه ETF ارز دیجیتال از خود نشان نداده، اما ظاهرا قرار است تصمیم‌گیری‌های نهایی را انجام دهد.

انتظار می‌رود این کمیسیون درباره صندوق‌های شرکت‌های دیگر هم تصمیم‌گیری‌هایش را ارائه کند، اما تصمیماتی که درباره بیت وایز اتخاذ می‌کند، قبل از همه آن‌ها انجام خواهد شد.

تصمیم SEC درباره ETF بیت کوین ون‌اِک و سالید ایکس – ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر)

فقط ۵ روز بعد از اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره صندوق‌های قابل معامله در بورس شرکت بیت وایز تصمیم گرفت، انتظار می‌رود درباره طرح پیشنهادی صندوق‌های قابل معامله در بورس شرکت Cboe که در ژانویه امسال ارائه شد رأی صادر کند.

تصمیم‌گیری درباره طرح پیشنهادی صندوق‌های شرکت‌های ون اِک و سالید ایکس (VanEck/SolidX) هم تا کنون چندین بار به تعویق افتاده و دوباره از سر گرفته شده است.

اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار این طرح پیشنهادی را تأیید می‌کرد، بورس Cboe BZX می‌توانست سهام صندوق مشترک قابل معامله در بورس را برای بیت کوین فهرست کند. با اینکه هنوز مشخص نیست کدام یک از این طرح‌های پیشنهادی شانس بیشتری برای تأیید دارند، اما هر دو به یک اندازه تأثیر قابل‌توجهی بر بازار خواهند داشت.

۴- تکلیف Mt.Goxارائه طرح نهایی برای اعاده حیثیت صرافی ام تی گاکس – ۲۸ اکتبر (۶ آبان)

تمهیداتی که صرافی بدنام ژاپنی Mt.Gox برای جبران ۸۵۰,۰۰۰ بیت کوین که در جریان هک سال ۲۰۱۱ از دست داد در نظر گرفته است، سرانجام برای ارائه آماده می‌شود. پایان اکتبر، آخرین مهلت ارائه طرح‌های این صرافی برای جبران خسارت‌های مشتریانش خواهد بود.

مسئول این کار، نوبوکی کوبایاشی (Nobuaki Kobayashi) است که درخواست تمدید مهلت برای آماده‌سازی این طرح را به دادگاه ارائه کرد. قرار شد این طرح دربردارنده جزئیات بازپرداخت دارایی‌های بر باد رفته مشتریان و اعاده حیثیت این صرافی باشد. به دنبال این درخواست دادگاه مهلت ارائه این طرح را تا شش ماه تمدید کرد.

این بدان معناست که در تاریخ ۲۸ اکتبر کوبایاشی باید طرحی را ارائه دهد که در آن دقیقا مشخص شده باشد که چه زمانی و به چه روشی می‌خواهند پاسخگوی ۲۴۰۰۰ نفر از طلبکارانی که در جریان هک سال ۲۰۱۱ و فروپاشی این صرافی خسارت دیدند باشند.

بنابراین فرایند بازپرداخت به مشتریان طلبکار این صرافی تا پایان سال جاری باید آغاز شود. با اینکه به سختی می‌توان گفت بازپرداخت به همه افرادی که متحمل زیان شده‌اند تا چه مدت طول می‌کشد، اما فقط آغاز این حرکت می‌تواند تأثیراتی مثبت بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. همین که مردم بدانند وارد فضایی قانون‌مند می‌شوند که کاملا ایمن است و در آن متخلفان مجازات می‌شوند، نگرانی‌هایشان را درباره از دست دادن دارایی‌هایشان از بین خواهد برد. این در نهایت پیروزی بزرگی برای صنعت ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

[تعداد: 12    میانگین: 4.1/5]

دیدگاه تان را بنویسید