در حالی‌ که تنها یک ماه تا نصف شدن پاداش استخراج لایت کوین باقی‌مانده، رفته‌رفته می‌توان نشانه‌های ضعف را در ارز دیجیتال شماره چهار بازار مشاهده کرد. لایت کوین که در ۲۲ ژوئن (۱ تیر) سال جاری، به بالاترین قیمت خود یعنی ۱۴۶ دلار رسید، در حال حاضر با قیمت ۹۲ دلار خرید و فروش می‌شود.

به گزارش سی‌سی‌ان، قیمت ۹۲ دلاری بدان معناست که لایت کوین تا به اینجا، تنها در کمتر از یک ماه، بیش از ۳۷ درصد کاهش پیدا کرده است. اگر شما نیز فکر می‌کنید که کاهش ۳۷ درصدی قیمت یک ارز دیجیتال می‌تواند خبر بدی باشد، باید بگوییم که هنوز عمق فاجعه را ندیده‌اید.

بنا بر پیش‌بینی یکی از تحلیل‌گران مطرح به نام بنجامین بلانتز (Benjamin Blunts)، آینده لایت کوین مانند ساندویچی است که دو خبر خوب، یک خبر بد را احاطه کرده است. بر اساس گفته‌های وی، یک رکود طولانی‌مدت در انتظار لایت کوین است. این در حالی است که قیمت آن پس از افزایشی مقطعی، دوباره سیر نزولی را در پیش خواهد گرفت.

نصف شدن پاداش شبکه، نشانه‌ای برای فروش
سقوط شدید قیمت لایت کوین با نزدیک شدن به هاوینگ

پاداش بلاک لایت کوین در تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد)، از ۲۵ سکه به ۱۲.۵ سکه کاهش پیدا خواهد کرد

تا نصف شدن پاداش شبکه لایت کوین، ۱۹ روز زمان باقی است. برای آن دسته از افرادی که اصطلاح نصف شدن پاداش شبکه یا هالوینگ را نشنیده‌اند باید گفت که نصف شدن پاداش شبکه یکی از رایج‌ترین و مثبت‌ترین اتفاقات در حوزه ارزهای دیجیتال است. پاداش بلاک لایت کوین در تاریخ ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد)، از ۲۵ سکه به ۱۲.۵ سکه کاهش پیدا خواهد کرد. این کاهش سبب می‌شود که نرخ تورم سالیانه توکن‌ها از ۸.۷۴ درصد به ۴.۲۶ درصد کاهش یابد.

برخلاف بلانتز، برخی بر این عقیده‌اند که نصف شدن پاداش شبکه می‌تواند باعث رشد قیمت لایت کوین گردد. بلانتز روز ۱۵ جولای با انتشار نموداری به بررسی و توصیف احتمال بالای سقوط بازار ارزهای دیجیتال پرداخت. وی در دو توییت اول خود به وضعیت جالب لایت کوین اشاره کرد؛ چراکه به عقیده وی، پنج موج جدید تغییر قیمت در راه است.

با استناد به این نمودارها، بلانتز معتقد است که بازار دیگر در روند نزولی نبوده و از دیدگاه وسیع‌تر، در کف قیمت قرار داریم. به نظر او، کاهش قیمت به ۸۴.۸۸ دلار، بسیار کوتاه بوده و موج دوم مناسبی به حساب نمی‌آید. وی معتقد است که چنین کاهش قیمتی، تنها اولین موج از یک اصلاح به‌مراتب بزرگ‌تر بوده، که درنهایت منجر به سطح قیمتی ۷۰ دلار شده و به معنای بیست درصد کاهش نسبت به قیمت فعلی خواهد بود.

نکته جالب آن است که این کاهش قیمت با نصف شدن پاداش استخراج همزمان شده است. این مسئله باعث شده تا بلانتز قانع شود که این اتفاق، چراغ سبزی برای فروش به حساب می‌آید.

قیمت لایت کوین رکورد جدیدی خواهد زد

همه اخبار پیرامون لایت کوین بد نیستند! در بخش پایانی توییت دوم بلانتز آمده است که:

مقداری زمان لازم است تا جهشی بزرگ در بازار رخ داده و تمام رکوردهای قیمتی جابجا شوند.

سقوط شدید قیمت لایت کوین با نزدیک شدن به هاوینگ

الگوی موج قیمت لایت کوین

بر همین اساس، زمان نصف شدن پاداش استخراج لایت کوین، می‌تواند وقت مناسبی برای خرید باشد. با نگاهی گذرا به ساختار ابتدایی الگوی پنج موجی، می‌توان متوجه شباهت آن با نمودار ارائه‌شده توسط بلانتز شد. به اعتقاد بلانتز، پس از کاهش قیمت به ۷۰ دلار که در موج دوم اتفاق میافتد، افزایش قیمت بزرگ‌تری روی خواهد داد.

سقوط شدید قیمت لایت کوین با نزدیک شدن به هاوینگ

نمودار قیمت لایت کوین از ماه می ۲۰۱۸ تا به امروز

شکل موج‌های سه و پنج، این اعتمادبه‌نفس را به بلانتز داده تا رکورد قیمتی جدید را برای لایت کوین پیش‌بینی کند.

خلاصه‌ی کلام

کاهش قیمت بر سر راه لایت کوین دیده می‌شود و بر اساس تحلیل‌های یکی از تحلیل‌گران مطرح، سیر نزولی کاملا به‌ پایان رسیده است. بر اساس گفته‌های این تحلیل‌گر، نصف شدن پاداش استخراج سبب تسریع فروش ارزان توسط سرمایه‌گذاران خرد و تازه‌کار خواهد شد؛ اما در پایان، لایت کوین بار دیگر بر می‌خیزد و به رکورد جدیدی خواهد رسید. بنا بر این انتظارات، سقوط شدید قیمت فرصت مناسبی را برای خرید، پیش از جهش بزرگ، به ارمغان خواهد آورد.

[تعداد: 6    میانگین: 3.3/5]

دیدگاه تان را بنویسید