قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال پس از چند روز سقوط پی‌ در پی، امروز ۲۴ دی‌، دوباره به سطوح بالاتر برگشت.

پرچم‌دار ارزهای دیجیتال، بیت کوین، که طی یک هفته گذشته، سقوط آزادی از قیمت ۴,۰۰۰ دلار به ۳,۴۸۱ دلار را تجربه کرده بود، با حمایت خوبی مواجه شد و مجددا تا مرز ۳,۷۰۰ دلار بالا رفت.

رشد مجدد قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال/ صعود 15 درصدی ترون در کمتر از چند ساعت !

نمودار ۲۴ ساعته قیمت بیت کوین – برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت کوین روی تصویر کلیک کنید

دیگر ارزهای دیجیتال بازار هم از این صعود بی‌بهره نبودند. اتریوم که به تازگی بازهم جایگاه دوم را به ریپل تقدیم کرده است، با حدود ۸ درصد رشد قیمت نسبت به روز گذشته، در حال حاضر با بهای هر واحد حدود ۱۳۰ دلار معامله می‌شود.

رشد مجدد قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال/ صعود 15 درصدی ترون در کمتر از چند ساعت !

نمودار ۲۴ ساعته قیمت اتریوم – برای مشاهده قیمت لحظه‌ای اتریوم روی تصویر کلیک کنید

ریپل هم با ۴ درصد صعود نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، اکنون قیمتی معادل ۰.۳۴ دلار دارد و سایه اتریوم را در پشت سر خود احساس می‌کند.

در میان ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار، ترون بهترین عملکرد را در بازار امروز داشت. این ارز دیجیتال که هفته خوبی را سپری نکرده بود، امروز با بیش از ۱۵ درصد رشد قیمت، امید طرفدرانش را زنده کرد.

رشد مجدد قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال/ صعود 15 درصدی ترون در کمتر از چند ساعت !

نمودار ۲۴ ساعته قیمت ترون – برای مشاهده قیمت لحظه‌ای ترون روی تصویر کلیک کنید

دلیل این افزایش قیمت چیست؟

هنوز دلیل مشخصی برای این جهش بازار پیدا نشده است اما یکی از تحلیلگران فوربز در مقاله‌ای، علت اصلی آن را فورک اتریوم دانست که در ۱۶ ژانویه رخ خواهد داد. به عقیده این تحلیلگر، نزدیک شدن به هاردفورک بزرگ اتریوم و قیمت‌های پایین احتمالا میل به خرید را در سرمایه‌گذاران افزایش داده باشد.

همچنین طبق تحلیل فوربز، اخبار مربوط به افزایش فعالیت نهنگ‌های بیت کوین می‌تواند علتی برای این افزایش قیمت باشد. طبق پستی که روز گذشته منتشر کردیم، تجربه‌های قبلی بیت کوین در طول تاریخش نشان می‌دهد که با بیدارشدن کیف پول‌های خفته یا نهنگ‌های بیت کوین تغییرات بزرگ قیمتی در جهت رو به بالا رخ داده است.

دیدگاه تان را بنویسید