طبق گزارش منتشر شده در روز ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن)، بانک سومیتومو میتوسی (SMBC) که دومین بانک بزرگ ژاپن از لحاظ دارایی محسوب می‌شود، اثبات مفهوم (PoC) استفاده از پلتفرم امور مالی و مبادلاتی کنسرسیوم بلاک چین R3 مارکو پولو را به پایان رسانده است.

اس‌ام‌بی‌سی که تنها بانک ژاپنی شرکت کننده در پلتفرم مارکو پولو است، اعلام کرده که با شرکت چند ملیتی ژاپنی میتوسویی برای افزایش بهره‌وری در فرآیندهای مالی و تجاری همکاری کرده است.

اثبات مفهوم (PoC) اجرا شده بین اس‌ام‌بی‌سی و شرکت میتوسویی با هدف بهبود بهره‌وری در عملیات تجاری خود، با تست ماژول‌هایی مانند دارایی‌های قابل وصول و تعهد پرداخت انجام شده است. در این گزارش همچنین آمده است:

اس‌ام‌بی‌سی انتظار دارد که مارکو پولو را پس از تایید اثبات مفهوم (PoC) در نیمه اول سال مالی ۲۰۱۹ تجاری‌سازی کند.

مارکو پلو که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است، یک سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت نرم‌افزاری R3 و شرکت فن‌آوری ایرلندی TradeIX  است که سودمندی امور مالی با استفاده از فن‌آوری دفتر کل توزیع شده را هدف گرفته است.

دومین بانک بزرگ ژاپن اتمام آزمایش نسخه بلاک چین R3 را تایید کرد

در حال حاضر در مجموع ۱۵ بانک عضو کنسرسیوم از جمله آی‌ان‌جی، نت‌وست و بی‌ان‌پی پاریبا با استفاده از فن‌آوری کوردا (Corda) شرکت R3 در کنسرسیوم مارکو پولو شرکت کرده‌اند.

در ماه می سال گذشته، بزرگ ترین بانک تایلند یعنی بانک بانکوک، با هدف تسهیل امور مالی به این طرح ملحق شد.

R3 گروهی از شرکت‌های تجاری، بانک‌ها و سایر نهادهای واقع در نیویورک است که در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک شرکت فناوری توزیع‌شده تاسیس شده است. این شرکت در زمان بازگشایی خود در سپتامبر ۲۰۱۵، در مجموع ۹ عضو داشت. شرکت R3 که کنسرسیوم آن هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ عضو دارد، در ماه ژانویه راه‌اندازی شبکه کوردا را اعلام کرد.

منبع: cointelegraph

 

دیدگاه تان را بنویسید