در عرصه بین الملل ، حقوق بین الملل همچنان قربانی سلطه جویی و قدرت طلبی دولتهای بزرگ قرار می گیرد . حمله نظامی آمریکا ، فرانسه و انگلستان به سوریه ، نقض آشکار تمامیت ارضی و حاکمیت ملی دولت سوریه است.

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی در کانال تلگرامی خود نوشت:

«حقوق بین الملل ناتوان ترین روزهای تاریخ خود را سپری می کند. قرن بیست و یکم شاهد بی پرواترین تجاوزهای  آشکار و پنهان قدرتهای جهانی به قواعد نظم بین المللی است. 

قرنی که در آن فریبهای سیاسی در جهان رسانه ای شدۀ تک صدایی ، سرپوشی برای انواع خشونتهای ضدبشری قدرتهای بزرگ علیه ملتهای ضعیف تر شده است. 

ضعفها و ستمهای دولتهای خاورمیانه و رنج های داخلی مردم این منطقه به جای خود ، قرن بیست و یکم قرنی است که در آن خاورمیانه چون یک قربانی زیر تیغ قدرت طلبی دولتهای بزرگ خون می دهد و تاریخ و تمدنش ویران می شود. 

در عرصه بین الملل ، حقوق بین الملل همچنان قربانی سلطه جویی و قدرت طلبی دولتهای بزرگ قرار می گیرد . حمله نظامی آمریکا ، فرانسه و انگلستان به سوریه ، نقض آشکار تمامیت ارضی و حاکمیت ملی دولت سوریه است. 

هم اکنون سازمان ملل متحد دولت مستقر سوریه ، یعنی دولت اسد ، را دولت رسمی و قانونی سوریه می داند . نمایندگان همین دولت در بخش های مختلف سازمان ملل حاضرند . این یعنی دولت اسد ، نه فقط از نظر حقوق داخلی سوریه که مورد بحث ما نیست ، بلکه از نظر حقوق بین الملل یک دولت قانونی است . یعنی باید طبق منشور ملل متحد حاکمیت این دولت و تمامیت ارضی سوریه توسط دولتهای دیگر محترم شمرده شود. 

حمله موشکی ایالات متحده آمریکا با همراهی انگلستان و فرانسه به سوریه ، یک نقض آشکار حقوق بین الملل است . آمریکا و همراهانش می خواهند جهان گستری کنند ، بهانه می جویند ، همانطور که آمریکا با یک دروغ تاریخی به بهانه سلاحهای کشتارجمعی به عراق حمله کرد و ویرانه ای از عراق ساخت و کسی چیزی نگفت.

دولت اسد ، هرچه هست و هرکار که کرده است ، جنایت کرده است یا نه، در هرحال اقدام نظامی آمریکا، انگلستان و فرانسه علیه سوریه ، نامشروع و نقض حقوق بین الملل است. 

عاقل ترین دولت ها ، دولتهایی هستند که در مقابله با دولتهای زورمندِ مستِ تیغ در دست ، بهانه هایی نسازند که به کار جنگ طلبی آنها بیاید.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.