استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه ای سرگشاده به مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: جناب شریعتمداری! تصویب تحریم‌های جدید را می‌بایستی به شما تبریک گفت!

به گزارش جماران، صادق زیباکلام در این نامه که در صفحه تلگرام خود منتشر کرده است می نویسد: تصویب تحریم‌های جدید در کنگره آمریکا علیه ایران بعلاوه نزدیکی میان اروپا و آمریکا علیه کشورمان که به دنبال پرتاب ماهواره سیمرغ صورت گرفته باعث احساس «حق‌به‌جانب» در میان تندروها و به راه افتادن دور جدیدی از حملات علیه برجام و دولت‌ آقای روحانی شده است. سخنی به‌گزاف نرفته اگر گفته شود که «کیهان» در نوک این حملات است. همچنان که در طی ۲۱ماهی که مذاکرات جریان داشت و بعدازآن هم ظرف دو سال گذشته به‌ندرت هفته‌ای را می‌توان سراغ گرفت که تندروها هجمه‌ای علیه برجام انجام نداده باشند. 

 اصرار شما مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای هیچ تغییری در رویکرد انقلابی ایران به وجود نیاورده و روحانی و میانه‌روها کاره‌ای نیستند، دقیقاً همان چیزی بود که نتانیاهو و سایر مخالفین تندرو برجام در خارج از کشور می‌گفتند. نتانیاهو، پادشاه عربستان، جمهوری‌خواهان تندرو، ترامپ و مسئولین ارشد دولت جدید آمریکا و همه آنان که خواهان نابودی ایران اسلامی هستند، از صدای رادیکال و انقلابی شما به وجد درمی‌آیند چون مطمئن می‌شوند که فشارها علیه ایران همچنان پابرجا خواهند ماند.

اتفاقاً تصویب تحریم‌های جدید در کنگره آمریکا با ۴۱۹رأی موافق و ۳رأی مخالف و نزدیکی میان آمریکا و اروپا علیه ایران را می‌بایستی به شما تبریک گفت. شما موفق شدید تا خصمانه‌ترین سیاست‌ها علیه ایران مجدداً در دستور قرار بگیرند. شما موفق شدید تا همه دشمنان ایران که توافق تاریخی هسته‌ای آنان را نگران ساخته بود که مبادا وضعیت کشور عادی شده، از فشارهای بین‌المللی علیه ایران کاسته شود و ما بتوانیم در مسیر رشد و توسعه و پیشرفت قرار بگیریم را از «دلواپسی» به درآورید. شما موفق شدید درستی گفتار نتانیاهو و سایر دشمنان ایران اسلامی که بعد از برجام هراسان به دنیا می‌گفتند فریب لبخند روحانی و دیپلماسی ظریف را نخورید، هیچ‌چیز در این کشور تغییری نکرده و همچنان می‌بایستی به ایران بی‌اعتماد بود را به اثبات برسانید. 

حق البته با جنابعالی و همفکران تندرویتان است و انصافاً تندروی و رادیکالیسم شما توانسته به انقلاب اسلامی حیاتی دوباره ببخشد. چون انقلاب اسلامی اساساً برای تحقق آرمان‌هایی همچون آزادی، تأمین حقوق شهروندی، انتخابات آزاد، حاکمیت قانون، نبود زندانی سیاسی و این دست مطالبات نبود. بلکه هدف از آن صدور انقلاب، دشمنی با آمریکا، از بین بردن اسراییل، پیشرفت‌های نظامی، مقابله با نظام سلطه و این دست مطالبات می‌بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.