در نزدیکی متروپل آبادان خانه‌ای محقر بود که مالک آن مردی سالخورده و تنگدست است. با این‌همه او داوطلبانه خواسته است خانه‌اش را برای دسترسی سریعتر به طبقات پائین تر آوار متروپل و نجات انسانها خراب کنند. این یک حماسه‌ است. انسان ساده و تنگدست داوطلبانه اجازه می‌دهد خانه‌اش را،که احتمالا تمام دارایی اوست، خراب کنند تا دیگران را نجات دهند.

به گزارش جماران؛ کامبیز نوروزی، حقوقدان در یادداشتی با عنوان «فضیلتی در آوار رذیلت متروپل» نوشت:

 در نزدیکی متروپل آبادان خانه‌ای محقر بود که مالک آن مردی سالخورده و تنگدست است. با این‌همه او داوطلبانه خواسته است خانه‌اش را برای دسترسی سریعتر به طبقات پائین تر آوار متروپل و نجات انسانها خراب کنند.

این یک حماسه‌ است. انسان ساده و تنگدست داوطلبانه اجازه می‌دهد خانه‌اش را،که احتمالا تمام دارایی اوست، خراب کنند تا دیگران را نجات دهند.

 

پیرمرد متروپل

 

  آنسوتر اما کسانی بر اریکه نشسته اندکه در  ائتلاف فاسد قدرت و سرمایه برای ثروت بیشتر یک ۱۰ طبقهء تقلبی می‌سازند که بر سر آدمها ویران می شود و انسانها را به کشتن می دهد.

برای دوری از خستگی دلآزار رذیلتها باید چشم از آن بالاها برگرفت و نگاه به پائین انداخت. جایی که آدمهایش را فرودست می‌نامیم که فرودستشان کرده اند. نشان فضیلت‌ها را در همین مردم عادی می‌توان جست. آن بالاها از این چیزها پیدا نمی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
48 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.