حمید بعیدی نژاد، سفیر سابق کشورمان در لندن در خصوص پرداخت بدهی 400 میلیون پوندی انگلیس به ایران نوشت: مبلغ اصل بدهی تقریبا یک سوم این مقدار پرداختی بوده است و باقی مبلغ بابت سودی است که طی این سالهای طولانی بر مقدار اولیه بدهی در بانک به آن تعلق گرفته است که بدین ترتیب با رای دادگاه تمامی اصل و سود پول به کشورمان پرداخت شده است.

به گزارش جماران؛ حمید بعیدی نژاد، سفیر سابق کشورمان در لندن، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «بعد از دو دهه طرح دعوای حقوقی سنگین از سوی ایران، پرداخت مطالبه ایران از انگلیس بابت قرارداد تسلیحاتی به مرحله نهایی خود رسید و این بدهی توسط انگلیس به کشورمان پرداخت گردید. با وجود آنکه سیستم قضایی انگلیس خیلی وقت بود که به پرداخت این بدهی رای داده بود، مشکلات فنی بانکی مانع انتقال این بدهی شده بود که نهایتا با یافتن راه حلهای فنی، این مانع نیز از سر  راه برداشته شد. مبلغ اصل بدهی تقریبا یک سوم این مقدار پرداختی بوده است و باقی مبلغ بابت سودی است که طی این سالهای طولانی بر مقدار اولیه بدهی در بانک به آن تعلق گرفته است که بدین ترتیب با رای دادگاه تمامی اصل و سود پول به کشورمان پرداخت شده است. 

خوشبختانه همزمان، با مساعدت نظام قضایی ج.ا.ایران، دوزندانی دارای تابعیت انگلیسی نیز با توجه به گذراندن سالهای زیادی از محکومیت خود و به دلایل انساندوستانه از زندان آزاد شدند و در آستانه نوروز به خانواده های خود ملحق شدند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.