حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: به کوشش آقای فؤاد حسین و آقای مصطفی الکاظمی (نخست‌وزیر عراق) ما در دور آینده مذاکرات ایران و عربستان در بغداد شرکت خواهیم کرد. از مساعی جمیله دولت عراق برای کمک به رفع سوءتفاهمات و بازگشت روابط ایران و عربستان به حالت طبیعی تشکر می‌کنم.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود گزارشی از ملاقات و رایزنی‌های اخیرش با فواد حسین - وزیر خارجه عراق - که به ایران سفر کرده است، منتشر کرد.

حسین امیرعبداللهیان نوشت: «امروز (پنجشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با جناب آقای «فؤاد حسین» همتای عراقی‌ام در نشست خبری مشترک با ایشان حضور یافتم و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختم.

طی هفته آینده وزیر راه و شهرسازی ایران به بغداد سفر می‌کند و مصمم هستیم راه‌آهن شلمچه به بصره در اسرع وقت عملیاتی شود. این موضوع به رفت و آمد بیشتر اتباع دو کشور و ترانزیت و تبادل کالا بین ایران و عراق کمک می‌کند.

در خصوص لغو روادید عام گفت‌وگو داشتیم. در ایران آمادگی داریم در تکمیل بحث لغو روادید هوایی، لغو روادید عام بین دو کشور اجرایی شود. از سوی ایران همه مقدمات برای لغو روادید عام با عراق وجود دارد. وزیر خارجه عراق و مقامات ذیربط در هیأت همراه، قرار شد موضوع را به دقت پیگیری کنند.

همچنین درباره اوضاع افغانستان گفت‌وگو کردیم. درباره آخرین وضعیت مبارزه با تروریسم و داعش در عراق و در سوریه به اضافه آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۴ در وین گفت‌وگو کردیم. درباره مذاکرات هسته‌ای با آقای وزیر و مقامات عالیرتبه عراق در مشورت و تماس هستیم.

به کوشش آقای فؤاد حسین و آقای مصطفی الکاظمی (نخست‌وزیر عراق) ما در دور آینده مذاکرات ایران و عربستان در بغداد شرکت خواهیم کرد. از مساعی جمیله دولت عراق برای کمک به رفع سوءتفاهمات و بازگشت روابط ایران و عربستان به حالت طبیعی تشکر می‌کنم.

روابط ایران و عراق در همه زمینه‌ها در هم تنیده، فعال و با نشاط است. آمار رفت و آمد اتباع دو کشور به عنوان توریسم گردشگری یا زیارتی سالانه رقمی بالغ بر چهار میلیون نفر است و این آماری فوق العاده در روابط دو کشور است. در مجموع روابط در همه حوزه‌ها به خوبی در جریان است. روابط تهران و بغداد به معنی واقعی در تمامی سطوح راهبردی است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.