حجت الاسلام و المسلمین رسول جعفریان از افزایش عجیب تعداد رشته های حوزه علمیه از 50 به 400 رشته انتقاد کرد و نوشت: «توسعه علمی، براساس کدام مبانی صورت می گیرد؟»

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین رسول جعفریان، استاد گروه تاریخ دانشگاه تهران و رئیس کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران، در حساب توییتری خود نوشت: «مهدی رستم نژاد، معاون آموزش حوزه، گفته است قبلا 50 رشته تحصیلی در قم وجود داشت، اکنون 400 رشته علمی در حوزه تصویب شده و در حال نوشتن سر فصل برای آن هستند. 

این توسعه علمی، براساس کدام مبانی صورت می گیرد و علم چه سرنوشتی در مملکت ما خواهد داشت؟ کاش فهرست آنها را هم منتشر می کردند.»

 

تصویب ۴۰۰ رشته علمی در حوزه

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد معاون آموزش حوزه به ایکنا گفته بود: «پیشتر ۵۰ رشته برای حوزه اختصاص یافته بود، به همین دلیل درختواره رشته‌های دانشی با مشارکت بیش از ۵۰۰ استاد در ۱۶ حوزه دانشی تهیه شد و کار آن تمام شده است. این درختواره نقشه دانشی علوم اسلامی حوزه است. پیش از این درختواره کمتر از ۵۰ رشته و گرایش دست حوزه بود.  در حال حاضر ۴۰۰ رشته به تصویب رسیده است و نزدیک به ۲۰۰ گروه در حال تدوین سرفصل‌ها هستند و در حال حاضر با کمک گرفتن از مجموعه‌های دیگر، نقشه اجرایی آن را دنبال می‌کنیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.