اظهارات حجت الاسلام و المسلمین احمد رهدار در خصوص وقف، ثروت ائمه و وضعیت اقتصادی طلبه ها با واکنش شهاب الدین حائری شیرازی همراه شد و وی تاکید کرد: «اموالی که به درستی وقف شده بایست در مسیری که وقف شده مصرف شود مثلا اگر وقف کار خیر شده به معنی تعلق به طلاب نیست».

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد رهدار عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم در یک میزگرد که سال گذشته برگزار شده و ویدیو مربوط به آن چند روز است دوباره مورد توجه قرار گرفته می گوید چون ائمه میلیاردر بوده اند روحانیون هم باید میلیاردر باشند.

رییس مؤسسه مطالعاتی تحقیقاتی فتوح اندیشه در ادامه می گوید:  قرار نیست ما روحانیون تنها وارث علم پیامبر باشیم، پس ثروت پیامبر چی؟ من قرار است امام باشم؛ تو دهن آمریکا بزنم و پول لازم دارم… بازار صفاییه و هتل عباسی اصفهان وقف حوزه است و باید خرج ما را بده… کسانی که الان این ثروت‌ها را دارند می‌گویند طلبه‌ها باید ساده‌زیست باشند.

واکنش شهاب الدین حائری شیرازی

شهاب الدین حائری شیرازی ضمن انتشار ویدیوی اظهارات حجت الاسلام و المسلمین رهدار، نوشت:

نکاتی در خصوص کلیپ وقف از حجه الاسلام رهدار 

1) در بسیاری از موقوفات که توسط سلاطین انجام شده مالکیت واقف محرز نیست لذا صحت  محرز نشده وآثار وقف بار نمیشود فی المثل وقتی جنگل و منابع طبیعی بنچاق وقف دارد در قدم اول بایست احراز ملک شخصی بودن اینها برای واقف و صحت وقف بشود.

2) اموالی که به درستی وقف شده بایست در مسیری که وقف شده مصرف شود مثلا  اگر وقف کار خیر شده به معنی تعلق به طلاب نیست بلکه حسب صلاح دید متولی در مسیر خیر نظیر دستگیری از مستمندان و...باید مصرف شود .

3) این سخن که من امام قومم پس بایست ملیونی دستم باز باشد صحیح نیست اگر امام قوم هستید امیر مومنان فرمود :" إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى فَرَضَ‌ عَلَى أَئِمَّةِ [الْحَقِ‌] الْعَدْلِ‌ أَنْ یُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النَّاسِ‌ کَیْلَا یَتَبَیَّغَ بِالْفَقِیرِ فَقْرُه‌" خداوند بر امامان حق واجب شمرده که بر خود سخت گیرند وچون طبقه ضعیف مردم باشند، تا ندارى فقیر را به هیجان نیاورد که سر از فرمان خداوند برتابد.

ضمناائمه علی رغم موقوفات از عرق جبین ارتزاق میکردند(1)

1) ارشاد مفید احتجاج با محمدبن مکندر

شهاب الدین حائری شیرازی

 

***

توضیحات حجت الاسلام و المسلمین رهدار در خصوص اظهاراتش

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه بیان کرد: نگفتم طلاب کاخ نشین باشند، اهل بیت پول داشتند اما زندگی شان ساده بود.

رهدار در گفتگو با خبر فوری گفت: طلبه حقوقی می‌گیرد که حتی نمی‌تواند به دیدار پدرش برود. متدینین هزاران موقوفه را در طول تاریخ به حوزه علمیه برای افرادی که اسلام را می‌خوانند و آن را پخش می کنند، وقف کرده‌اند.

وی ادامه داد: موقوفات حوزه علمیه را خرید و فروش کردند. موقوفه‌ها به نام ما اما به کام دیگران است. 

 

حجم ویدیو: 3.58M | مدت زمان ویدیو: 00:02:47
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
9 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.