رییس شورای شهر تهران نوشت: «یکی از تحریفاتی که در تاریخ معاصر ما صورت گرفته، مقدس کردن جنگ و ننگ آمیز نمایاندن صلح به اسم اسلام است».

به گزارش جماران؛ محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، در حساب توییتری خود نوشت: « یکی از تحریفاتی که در تاریخ معاصر ما صورت گرفته، مقدس کردن جنگ و ننگ آمیز نمایاندن صلح به اسم اسلام است تخریب صلح جویان و تقدیس جنگ طلبان، ظلم به امام، انقلاب و تحریف تاریخ است، موضوعی که در سخنان اخیر رهبری به آن تذکر داده شد و ایشان پذیرش قطعنامه وصلح را مدبرانه توصیف کردند.

در اسلام، جنگ زشت ترین پدیده هاست که حتی الامکان باید از آن اجتناب کرد. خشونت و ریختن خون انسانها، حتی اگر درجبهه دشمن باشد، مطلوب نیست و سیره پیامبر و امیرمومنان نشان می دهد که بیشترین تلاش را در اجتناب از جنگ و خونریزی بکار برده و حتی پیروزی که با ریختن خون دشمن بدست می آمد، برایشان تلخ بود.

علی(ع) پس از پیروزی در جنگ جمل بجای شادمانی گریست و پس از پیروزی در جنگ نهروان، بجای تبریک، حسرت و اندوه خود را بر زبان آورد.

صلح، زیباترین و مقدس ترین پدیده انسانی است و قرآن نیز از صلح با عنوان خیر، بصورت مطلق نام می برد.

در این نگاه، دفاع را نیز نباید جنگ ارادی دانست، دفاع تلاشی است برای دستیابی به صلح پایدار است که حقوق همه ذینفعان و صاحبان حق در آن تامین شود و طبیعی است، برای این صلح باید متجاوز به جایگاه اولیه خویش بازگردد.

 براساس این منطق انسانی و اسلامی، دفاع ملت ایران در جنگ تحمیلی، خواستی صلح جویانه و نه رفتاری جنگ طلبانه بود که به نتیجه و موفقیت نیز رسید و صلحی پایدار را که هم اکنون نیز پس از ۳۰ سال از آن بهره مند هستیم را به ارمغان آورد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.