معاونت اجتماعی شهرداری با بیان جزییاتی از طرح خود برای کاهش آمار آزار جنسی زنان در تهران، گفت: از همه کسانی که دغدغه امنیت زنان را دارند، درخواست می‌کنم در باره طرح نظر بدهند و آن را نقد و اصلاح کنند.

به گزارش جماران، جوادی یگانه معاون اجتماعی شهرداری تهران در رشته توییتی نوشت:

تأمین و ارتقای احساس  امنیت زنان و کودکان، و مقابله با  آزار جنسی آنان، یکی از مهمترین وظایف اجتماعی  شهرداری تهران است. طرح «ارتقای احساس امنیت زنان در شهر»‌ که توسط اداره کل امور بانوان و با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ اجرا شده، گام اول در این مسیر است.

در این طرح، فضاهای ناامن و بی‌دفاع شهری، به کمک ساکنین محلات خصوصا زنان، شناسایی شده و توسط شهرداری منطقه ۱۰ بررسی و اصلاح شده است. از همه کسانی که دغدغه امنیت زنان را دارند، درخواست می‌کنم در باره طرح نظر بدهند و آن را نقد و اصلاح کنند.

 

EgF_ABSWsAEa3fr

EgF_ABmXYAE_UzAEgF_ABXX0AA18lt

وی همچنین افزود:  برخی از راهکارهای اصلاحی اجراشده عبارت است از: الف) رفع تاریکی، کم‌نوری و توزیع نامناسب سامانه روشنایی در تمامی معابر مانند خیابان، کوچه، پل عابر پیاده، پل‌های سواره، زیر گذر و..؛

ب) ایجاد آزادی عمل فرد پیاده برای توقف، مکث، تغییر جهت و تعامل با دیگران در پیاده‌روها؛

ج) رفع بوته‌زارها، پوشش‌های گیاهی، نرده‌ها، دیوارها، گوشه‌ها و آلاچیق‌های مانع رویت‌پذیری معابر؛ و د) ازبین بردن شکاف و محل‌های مخفی شدن، کنج‌ها، فضاهای بدون کارکرد و همچنین موانع کاهش‌دهنده دید در معابر.

EgF_A8UXYAAgJWv

EgF_A8XWsAArBCo

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.