به گزارش جماران؛ علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، در حساب توییتری خود نوشت:

«بسیاری از کسب و کارها در شرایط شیوع ویروس کرونا دچار آسیب جدی شده اند و مدیریت شهری، علیرغم تنگناهای مالی، نمی تواند نسبت به این موضوع بی توجه باشد. تعدادی از همکاران ما در شورا طرحی دوفوریتی در رابطه با تمدید مهلت پرداخت عوارض تهیه کرده اند و همچنین عصر امروز دوشنبه نیز، لایحه ای دوفوریتی با عنوان "حمایت و مساعدت از مودیان و شهروندان به دلیل شیوع ویروس کرونا" از سوی شهردار به شورا ارسال شد.

عمده مراجعات روزهای پایانی سال به شهرداری، به دلیل تخفیف در عوارضی است که مهلت پرداخت آن، پایان سال است. به همین دلیل این بحث مطرح شد که در قالب طرح یا لایحه ای دوفوریتی، مهلت پرداخت عوارض و استفاده از جوایز خوش حسابی و سایر تسهیلات تشویقی، تا ماه های آغازین سال 99 تمدید شود.

آنچه به منظور تمدید مهلت پرداخت عوارض مدنظر است، به عوارض پسماند، عوارض کسب و پیشه و مطالبات حوزه شهرسازی مربوط می شود که جزییات آن در صحن بررسی خواهد شد. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که شورا و شهرداری قانونا نمی توانند در رابطه با عوارض نوسازی مهلت بیشتری در نظر بگیرند چرا که طبق ماده ١٠ قانون نوسازی و عمران شهری، عوارض هر سال باید حداکثر تا پایان همان سال به شهرداری پرداخت شود و بنابراین عوارض نوسازی مربوط به سال ٩٨ قانونا باید تا پایان سال پرداخت شود و دادن مهلت بیشتر در این سرفصل عوارضی، اساسا در اختیار شورا و شهرداری نیست و ارایه تمدید مهلت، تنها در حوزه عوارض پسماند، کسب و پیشه و عوارض شهرسازی و با مصوبه شورای شهر، می تواند تحقق یابد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.