یونسکو در صفحه اینستاگرام خود از پایان مرحله اول بازسازی مسجد النوری موصل خبر داد.

به گزارش جماران، یونسکو در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

مرحله اول مرمت و بازسازی مسجد النوری و مناره تاریخی آن در موصل عراق به پایان رسیده است و اکنون مسجد و مناره تثبیت شده است. طی ماه‌های گذشته، وظیفه ظریف بازسازی ضمن پایبندی دقیق به تمامیت تاریخی سازه در میان ویرانه ها انجام شده است.

مسجد النوری

یونسکو در ادامه این پست نوشته است: در اکتبر سال 2019، کار حذف مین های زمینی از محل و تثبیت ساختار شکننده مناره تاریخی 45 متری شروع شد و در اواسط ماه نوامبر، زمین های اطراف مسجد النوری کاملاً از آوار پاک شد و گنبد مسجد با پایه گنبد و ستونهای آن تثبیت شدند.

مسجد النوری

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد نوشت: روند پاکسازی زمین های اطراف به حدی نبود که سنگهای قدیمی حذف شوند و در حقیقت، در میان آوارها قطعات ارزشمندی از مسجد و مناره وجود داشتند که در هنگام بازسازی قابل استفاده مجدد بودند. همچنین کار اضافی برای تقویت قوس های مسجد النوری ماه گذشته به پایان رسید که این مرحله اول فعالیت را به پایان رساند.

مسجد النوری

مسجد النوری

این مسجد که در غرب موصل و در شهر قدیم موصل واقع شده‌است محل اعلام تشکیل خلافت گروه تروریستی داعش به وسیله ابوبکر بغدادی در سال ۲۰۱۴ بود.

171019163728-where-is-isis-leader-abu-bakr-al-baghdadi-pkg-paton-walsh-00015316-super-tease

مسجد جامع النوری موصل که بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد و نماد این شهر به شمار می‌آید در ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ (۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) به دست گروه تروریستی داعش، منهدم شد.

05

مسجد تاریخی موصل به‌ دست«نورالدین زنگی»، از فرمانروایان محلی که علیه صلیبیون اولیه می‌جنگید، ساخته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.