پیروز حناچی روز چهارشنبه در یکصد و پنجمین مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران در یزد با اشاره به رشادت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش و گرامیداشت یاد و خاطره آنها افزود: اگر به درستی از ظرفیت شورای عالی استان ها بهره گرفته نشود، ظرفیت این نهاد مدنی به حاشیه رانده می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها چه بخواهند و چه نخواهند و چه در قانون به آن اشاره شده باشد یا نه، یک سازمان اجتماعی هستند، اظهارداشت: در نظام قانونگذاری ما، همه اختیارات در این حوزه داده نشده و محدود است و ما ناگزیز هستیم در این مسیر حرکت کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: امروز مفاهیمی نظیر پایداری در شیوه اداره شهرها مطرح است که باید به مفهوم واقعی آن دست پیدا کنیم.

حناچی یادآور شد: شهری که ثبت جهانی شد، ظرفیت‌های بسیاری دارد، یزد در بین این شهرها قرار دارد، این افتخار بسیار بزرگی است که نصیب ایران شد، ولی تعداد شهرهایی که به ثبت جهانی رسیده باشد بسیار کم هستند.

۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ ، ۲۰۰ هکتار از ۷۵۰ هکتار بافت قدیم شهر یزد از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد( یونسکو) ثبت جهانی شده است.

مجمع شهرداران کلان شهرهای ایران امروزبا حضور شهرداران و مشاوران شهرهای مشهد، اصفهان، تهران، تبریز، شیراز ، اهواز ، همدان ، قم، کرج ، کرمان ، بندرعباس ، رشت ، زاهدان و یزد برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.