رضا رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه ادوات بحران، دهیاریها بسیار ضعیف هستند به طوری که اگر در سیل ابتدای امسال بخش خصوصی به یاری نمی‎آمد مشکلات بسیار جدی‎تری می‎داشتیم.

وی اضافه کرد: هرچند روستاهایی با چهار هزار نفر جمعیت در این بخش وجود دارد که تقاضای شهر شدن دارند ولی هنوز آتش نشانی این مناطق تکمیل نشده است و تامین امکانات، ماشین‎آلات و مدیریت حمل زباله در حوزه مدیریت پسماند روستایی از دیگر درخواست‎هایی است که باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

بخشدار بخش ششطراز شهرستان خلیلی آباد با تاکید بر لزوم بازنگری در طرحهای هادی روستایی گفت: گاه جوانان روستایی بدون نظارت فنی و در نظر گرفتن استحکام بنا خانه‎ای خارج از محدوده می‎سازند ولی اگر در طرح‌های هادی بازنگری انجام شود قطعا منازل مسکونی بدون انطباق با قوانین و بدون پروانه پایان کار ساخته نمی‎شوند و از سویی دستگاههای خدماتی به راحتی می‎توانند خدمات ارائه دهند.

رمضانی با تاکید براینکه بازنگری طرح‎های هادی در روستاها باید به طور جد در دستور کار قرار گیرد افزود: اعتبارات دهیاریها بر اساس سرشماری نفوس مسکن تخصیص پیدا می‎کند که این یک آسیب جدی برای روستاهای کم جمعیت است.

وی ادامه داد: این قانون موجب شده بودجه روستاهای کم جمعیت بسیار اندک شود که همین امر مهاجرت روستائیان و سکونت آنها در حاشیه شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه را در پی دارد.

بخشدار بخش ششطراز شهرستان خلیل آباد گفت: باید در حوزه اعتبارات دهیاری‎ها برای روستاهای کم جمعیت تدابیر لازم اتخاذ شود تا این روستاها خالی از جمعیت نشوند.

رمضانی افزود: برخی از روستاها در حوزه ورودی شهرها و چسبیده به آنها هستند اما از سویی خارج از حوزه خدمات شهرداری‌ها و از سویی خارج از محدوده طرح هادی روستایی هستند و این موجب شده متولی نداشته باشند که می‎طلبد برای جایی که نه در اختیار شهرداری و نه در اختیار دهیاری است یک متولی مشخص شود تا مشکلات برطرف شود.

وی گفت: با این حال نباید از اقدامات زیربنایی دولتهای یازدهم و دوازدهم در زمینه  گازرسانی به روستاها، بازگشایی و آسفالت معابر، تامین آب شرب روستایی، توجه به حوزه بهداشت و درمان و افزایش اعتبارات دهیاری‌ها چشم پوشی کرد.

شهرستان خلیل آباد با دو بخش ششطراز و مرکزی در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.