مافیاى خودرو که ۱۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی داشته، علاوه بر این زیان، تا کنون بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومان بدهی بانکی، ۲۵هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان، ۲۵هزار میلیارد تومان بدهی به مردمی که خودرویی برای تحویل به آنها ندارد و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته را نیز به اقتصاد کشور تحمیل کرده است.

به گزارش جماران، پارسایی نمیانده مجلس در حساب توییتری خود نوشت: 

از آغاز برخورد با مدیران خودروسازها، مافیای خودرو با کارشناسان خاص خود در رسانه‌ها و برنامه‌های یکطرفه صداوسیما فعال شده تا با حمله به طرح ساماندهی صنعت خودرو، روی فساد این مافیا ماله بکشند.

 برخی نمایندگان مجلس و مسئولان دولت نیز با این موج همراه هستند. 

 

وی افزود: آقای صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت،معدن وتجارت، در دفاع از خودروسازان کشور گفته‌اند که با سرمایه‌گذاری در زنجیره صنعت خودرو، صرفه جویی ارزی ۱۵میلیارد دلاری حاصل شده.

 

قضاوت را به شما واگذار می‌کنم: مصرف روزانه بنزین در کشور به طور میانگین ۹۰ میلیون لیتر است و اگر خودروسازی کشور با توسعه فناورى می‌توانست فقط ۵۰ درصد این میزان را کاهش دهد، سالانه بیش از ۱۶ میلیارد لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌شد که با احتساب میانگین قیمت بنزین در جهان بالغ بر ۱۶میلیارد دلار می‌شد. ۱۵ میلیارد دلار مد نظر ایشان، از کشور خارج و در عوض خودرو یا تکنولوژى روز وارد کشور می‌شد، اما این ۱۶میلیارد دلار به دلیل تکنولوژى عقب مانده خودروى داخلى دود میشود و نه تکنولوژى که آلودگى زیست محیطى و مرگ و بیمارى به ارمغان می‌آورد این رقم بدون در نظر گرفتن هزینه‌های درمان ناشئ از آلودگی هواست.

 

اما #مافیاى_خودرو که به گفته آقای انارکی، ۱۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی داشته، علاوه بر این زیان، تا کنون بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومان بدهی بانکی، ۲۵هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان، ۲۵هزار میلیارد تومان بدهی به مردمی که خودرویی برای تحویل به آنها ندارد و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته را نیز به اقتصاد کشور تحمیل کرده است.

اگر از خسارات جانى و تبعات اجتماعى و... چشم پوشی کنیم، آیا ۱۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی مورد ادعای آقای انارکی، با این هزینه‌های ملی، قابل توجیه است؟

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.