به گزارش جماران؛ تازه ترین اقدام برای تخریب پروانه سلحشوری، عضو فراکسیون امید مجلس، با واکنش  چهره های سیاسی همراه شده است.

روز گذشته خبری مبنی بر دستگیری یکی از اعضای خانواده سلحشوری منتشر شد و در فضای مجازی این خبر بازتاب گسترده ای داشت و حتی دو نماینده مجلس هم در این خصوص توییت های منتشر کردند.

این ادعا از سوی سلحشوری تکذیب شد. وی در حساب توییتری خود نوشت:

«‌فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون (بقره-۱۰)

دو برادرزاده ۴ و ۲۰ ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش ۲۰ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است.

از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید. »

***

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در واکنش به هجمه ها علیه پروانه سلحشوری در صفحه توییتر خود نوشت:

«‌دشمنان ایران که از ابتدای انقلاب تهمت زدند به توجیه شرعی هم نیاز نداشتند ولی سالها عده ای از متدینین را با تفسیر غلط وادار به بهتان زدن علیه رقبا کردند، سالها با بهتان و القإ تنفر سعی کردند برخی چهره ها را از چشم وقلب مردم برانند.غافل از اینکه آبروی مومن حکم حرمت کعبه را دارد...»

***

علیرضا رحیمی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت:

«در شرایطی که ‎ظریف رجزهای امریکاییها را رصد میکند نمایندگان باید دروغهای همکاران خود را رصدکنند.

با داس دروغ بدست نمایندگان اعزامی خود، عرصه کشمکش را از رسانه به ‎مجلس کشاندند.

بخشی از دلواپسان، که ازکمپین ابزاری ‎شفافیت نتیجه نگرفتند اکنون به دروغ پراکنی علیه همکاران رو آورده اند.»

***

فاطمه سعیدی، سخنگوی فراکسیون امید، در حساب توییتری خود نوشت:

«تهمت‌های سخیف و دروغ‌هایی که به خواهرم ⁧پروانه سلحشوری⁩ نسبت داده‌اند تاسف‌بار است. ای کاش کسانی که داعیه ارزش‌ها را دارند و قرار بود عصاره فضایل ملت باشند در چنین گناه بزرگی سهیم نمی‌شدند.»

***

سیده فاطمه ذوالقدر در یادداشتی با عنوان «هدف وسیله را توجیه نمی‌کند» نوشت:

«هرچه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، متاسفانه شاهد تخریب و توهین‌های بیشتری از سوی برخی افراد و جریان‌ها نسبت به جریان مقابل هستیم.

برخی از این تخریب و توهین‌ها نه تنها نسبت به یک فرد، بلکه حریم خانه و خانواده افراد را نیز نشانه می‌رود.

این گونه رفتارها و ترور شخصیت‌ها که همگی ریشه در غفلت از حدود اخلاق و انصاف دارد، به واقع پیروی از سیاستِ مزمومِ «هدف وسیله را توجیه می‌کند» است.

این سیاست، صرفا در قاموس سیاست بازانی قراردارد که هدف آنها تنها رسیدن به قدرت، به هر قیمتی است و به هیچ چیز دیگری پایبند نیستند.

امام خمینی (ره) شاخصه چنین رفتاری را در اسلام اُموی ذکر کرده و از آن با عنوان «اسلام امریکایی» یاد می‌کند.

از معیارهای اسلام امریکایی توجیه کردن هدف است با وسیله، اگر هدف خوب بود این وسیله هر چیزی که باشد مهم نیست فقط پیروانش را به هدف برساند.

در حالیکه در تفکر دینی، اسلام ناب محمدی و مکتب حسینی، اینگونه نیست. زیرا علاوه براینکه هدف باید مقدس باشد راه رسیدن به آن هم باید این ویژگی را داشته باشد.»

***

عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات، در صفحه توییتر خود نوشت:

«‌جای مُهر بر پیشانی تان نشان از سجده بر کدام بُت دارد که در مذهب او تهمت و دروغ بستن بر دیگران روا یا شاید واجب است؟

الحق که روی گوبلز و عمرو بن عاص را سفید کرده اید؟

پیامبر دین ما برای اتمام مکارم اخلاق آمده بود، پیامبر مکتب شما چه رسالتی دارد؟»

***

نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایسنا از تضعیف مجلس و تخریب علی مطهری و پروانه سلحشوری انتقاد کرد و از روسای قوای مقننه و قضاییه خواست تا جلوی این جریان که ارکان نظام را هدف گرفته است، بایستند.

محمدرضا تابش افزود: امروز جریانی دانسته و یا ندانسته، درصدد تضعیف مجلس خصوصا آقای مطهری و خانم سلحشوری و نمایندگانی است که در دفاع از حقوق مردم و کنار زدن پرده از سناریوسازی‌ها با هدف بهره برداری سیاسی و جناحی از هیچ‌ روشنگری فروگذار نمی‌ کنند.

تابش تصریح کرد: متاسفانه در سکوت مراجع مسوول، این جریان بسترساز حرکات رذیلانه و غیراخلاقی در فضای مجازی شده و به انتشار اخباری غیر واقعی و اتهام‌پراکنی می پردازد.

وی گفت: از نظر افکار عمومی این شیوه تاریخ مصرف گذشته و غیر اخلاقی، محکوم به شکست است و جز آشکار کردن ابعاد جدیدی از سناریوهایی که مطهری و سلحشوری درپی افشای آن هستند، تاثیری ندارد.

نایب رییس فراکسیون امید خطاب به رئیس قوه قضاییه یادآور شد: با بهره گیری از تجارب پیشینیان که با اغماض از کنار این موضوعات گذشتند و دود آن عاقبت به چشم خودشان رفت، با قاطعیت مقابل تخریب کنندگان مجلس بایستید.

وی تاکید کرد: باید دستگاههای مسوول با این حرکات خارج از قانون که مجلس و نمایندگان‌ آن را به عنوان رکن رکین نظام، نشانه گرفته و اخلاق و فضیلتها را درجامعه منکوب می کند و به ترور شخصیت افراد می پردازد قاطعانه برخورد کنند.

تابش با تاکید بر این نکته که حفظ جایگاه مجلس نزد افکار عمومی متاثر از عملکرد همه نمایندگان است، گفت: باید در کردار و رفتار و گفتار به نحوی عمل کنیم، که جامعه از ما انتظار دارد. که تقریبا قاطبه نمایندگان بر این منوال عمل می کنند.

وی افزود: اگر تشخیص یا تحلیل یک نماینده در دفاع از حقوق مردم که در حیطه مسئولیت نمایندگی است، بر خلاف نظر یک گروه بود، نباید بر وی تاخت و با حربه های غیراخلاقی وی را منکوب کرد و مقامات مسئول نیز نباید سکوت کنند.

تابش افزود: فراکسیون امید نیز در خصوص ابعاد و اهداف این جریان تخریبی نشستی خواهد داشت و دفاع از مجلس و همکاران نماینده را جزیی از وظایف خویش می‌داند.

وی گفت‌: انتظار است روسای محترم قوه قضاییه و به ویژه مجلس نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

***

عبدالکریم حسین زاده، نایب رئیس فراکسیون امید مجلس،  در حساب توییتری خود نوشت:

«‌هتک حرمت به وکیل زن، هتک حرمت به زنان ایرانی‌ست، و زیر سوال بردن نماینده توسط نمایندگان سقوط اخلاقیست. امیدی‌ها از این دو نفر شکایت خواهند کرد اما امیدواریم آقای لاریجانی به پاسداری از مجلس برخیزد که این صدای دهل صدای گوش‌خراش نابود کردن صدای ملت است.»

***

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران، در صفحه توییتر خود نوشت:

«‌وقتی پیامبرمان بهتان را از نشانه‌های فسق می‌داند، چطور هتاکان می‌خواهند لکه ننگ تهمتی را که برای رسیدن به غرض‌های سیاسی به ‎پروانه سلحشوری و خانواده برادر جانبازش زدند از دامن خود پاک کنند؟ برای برخی، جانباز و شهید فقط مستمسک است که ماهی سیاسی بگیرند. این هم مثل تابلوهای شهری!»

***

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس، در حساب توییتر خود نوشت:

«اگر آن زمان که از عزاداری امام حسین(ع) سواستفاده جناحی شد و هویت مجلس را مورد هدف قرار دادند، هیات رئیسه از کیان مجلس دفاع می‌کرد، کار به جایی نمی‌رسید که با خبرسازی به دنبال پرونده‌سازی برای نمایندگان مجلس باشند.

این حرکات نخ‌نما شده محکوم به شکست است.

‌به عنوان عضوی از فراکسیون امید از  بی‌اخلاقی صورت گرفته نسبت به خانم سلحشوری نماینده مومن، متعهد، دلسوز و شجاع مجلس که از خانواده‌ای ایثارگر هم می‌باشند، متاسفم

‌امیدوارم نهادهای مسئول اجازه ندهند جریانی، مجلس و نمایندگان آن را تخریب و تضعیف کنند؛ هر چند مردم به موقع جواب اینگونه بی‌اخلاقی‌ها را خواهند داد.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.