« من بر این باور م که نادیده انگاشتن مجلس از سوی دولت و حمایت بی دریغ نمایندگان از کابینه تنها دستاوردش برای مجلس فقط و فقط سهیم شدن در ناکارآمدی و ضعف های دولت است.»

به گزارش جماران، ابوالفضل سروش در کانال تلگرامی خود نوشت:

در اعتراض به نادیده گرفتن مجلس از سوی رییس جمهور،به وزرای پیشنهادی رای مخالف می دهم.

 فراکسیون امید در سه سال گذشته بنایش را حمایت و تعامل حداکثری با دولت قرار داده بود و همچنان هم بر این بنا ایستاده است ، بنایی که دستاوردش تعامل و حمایت یکسویه اعضای فراکسیون از اقدامات دولت بوده است .

  فراکسیون امید در ٣ سال گذشته برای همراهی با دولت با هدف  پیش برد برنامه هایش چشم بر  نقدهای کوچک و بزرگی که به عملکرد وزرا داشته بسته و هرگز داعیه دار طرح استیضاحی نشده است.

  حتی در مورد استیضاح رییس جمهوری که از سوی مخالفان دو آتشه اش کلید خورد چنان رایزنی کرد که استیضاح را به طرح سوال از او  تقلیل داد.

 برغم این روند که تنها بخش کوچکی از روند تعاملی مجلس با دولت حسن روحانی بوده ، او و معاونانش در تمام این ایّام کوچکترین شأنی برای مشورت با نمایندگان قائل نشده اند و هرگز از مجلس در پیشبرد برنامه های دولت و معرفی وزرا نظر استمزاجی و مشورتی نخواسته اند.

 من بر این باور م که نادیده انگاشتن مجلس از سوی دولت و حمایت بی دریغ نمایندگان از کابینه تنها دستاوردش برای مجلس فقط و فقط سهیم شدن در ناکارآمدی و ضعف های دولت است.

 ما درحالی مقصر ضعف های دولت هستیم که دولت هرگز ما را در تصمیماتش بصورت نمایشی هم دخیل نکرده است . 

 روند معرفی وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و میراث فرهنگی و گردشگری هم جز این نیست.هرچند رزومه هر دو وزیر پیشنهادی  حداقل ها را هم برای دفاع ندارد.

  من ورای ضعف ها و ایرادات اساسی که به انتخاب آنها وارد است در اعتراض به روند رییس جمهور در معرفی وزرا از آنها حمایت نمی کنم و صراحتا اعلام می کنم به هر دو وزیر رای اعتماد نخواهم داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.