به گزارش ایرنا، جواد زنجانی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری اردبیل فاز جدید کارخانه بزرگ آرتاویل تایر را از جمله این طرح ها اعلام و بیان کرد: با بهره برداری از این طرح ها که در سفر تیرماه رییس جمهوری به اردبیل، در مجموع بیش از 2 هزار نفر مشغول بکار می شوند.
وی اظهار کرد: علاوه بر فاز جدید کارخانه آرتاویل تایر، بیمارستان 125 تختخوابی ترومای شهر اردبیل ، سالن فرودگاه امام خمینی (ره) اردبیل و پل معلق و گردشگری شهر هیر نیز به بهره برداری می رسد.
او افزود: علاوه بر افتتاح این طرح ها، عملیات اجرایی پنج طرح بزرگ اقتصادی و تولیدی در شهرستان اردبیل با حداقل سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال و با 600 نفر اشغالزایی با حضور دکتر حسن روحانی آغاز می شود.
فرماندار اردبیل در ادامه جلسه با اشاره به ایجاد 19 هزار شغل در استان اردبیل در سال گذشته گفت: امسال هم سعی فرمانداری اردبیل بر این است که سهم شهرستان در ایجاد اشتغال با همراهی بخش خصوصی محقق شود.
وی از شناسایی 467 واحد تولید و اقتصادی راکد در سطح شهرک های صنعتی شهرستان اردبیل خبر داد و افزود: اغلب این واحدها به علت نبود بازار، کمبود نقدینگی و مسائل حقوقی از روند تولید و اشتغال خارج شده اند و سعی دولت این است که با احیای آنها که کم هزینه ترین راه برای ایجاد اشتغال است، تولید نیز رونق بگیرد.
زنجانی خواستار بازنگری در ساختار نظام اداری برای حمایت از سرمایه گذاران شد و بیان کرد: سال گذشته 101 پروژه راکد در سطح شهرستان اردبیل فعال شد.
وی در ادامه جلسه با بیان این که دشمن هجمه اقتصادی سنگینی را علیه کشور ما آغاز کرده ، اظهار کرد: بر این اساس رویکرد دولت حمایت از حرکت های خود جوش در عرصه اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری با هدف تحقق وفاق ملی و یکپارچگی و انسجام داخلی است.
رییس شورای اداری شهرستان اردبیل بیان کرد: دشمن روحیه و امید ملی ایران را هدف گرفته و تلاش دارد تا یاس و ناامیدی در نظام اداری کشور حاکم شود و به همین علت لازم است که فعالیت های امیدوار کننده انجام و به نحو مقتضی به مردم تشریح و اطلاع رسانی شود.
وی با تقدیر از تلاش دولت در ساماندهی آشفتگی بازار که از اواخر سال گذشته شروع شده بود، اضافه کرد: با حمایت دستگاه قضایی، مبارزه با احتکار آغاز شده و انبارهای عظیمی از کالاهای ضروری مردم که احتکار شده بود، کشف و با متخلفان برخورد لازم صورت گرفته است.
فرماندار اردبیل همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اواخر امسال گفت: برغم این رویداد مهم که نقش تعیین کننده ای در نشاط سیاسی و فعالیت احزاب و تشکل ها و فعالان سیاسی دارد، باز همه تلاش دولت رونق تولید و شکوفایی اقتصادی است.
زنجانی همچنین گفت: انتخابات نشان دهنده بعد جمهوریت و مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است و نگاه دنیا هم به این انتخابات دوخته شده و به همین علت سلامت انتخابات را که مورد تاکید مسئولان نظام است، مد نظر قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر ضرورت جلوگیری و پرهیز در استفاده از اموال عمومی و امکانات بیت المال برای انتخابات افزود: رقابت سالم نامزدها و صیانت از آرای مردم هدف اصلی فرمانداری در برگزاری انتخابات خواهد بود.
رییس شورای اداری شهرستان اردبیل همچنین در ادامه جلسه امروز که با حضور خیرین و ریش سفیدان محلات اردبیل تشکیل شده بود، خواستار مشارکت مردم خیر منطقه در امر آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد شد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز در این جلسه تولید و اشتغال را مساله اصلی و مهم امروز کشور دانست و گفت: در چنین فضایی همه باید نگاه ملی، مثبت و موثق به سرمایه گذار و سرمایه گذاری داشته باشند.
یوسف خدادادی با اشاره به تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان اردبیل افزود: هدف دستگاه قضایی ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری و رفع موانع تولید و اشتغال است و در این راستا طی سال گذشته کمک کرده تا مشکلات 400 واحد تولیدی استان اردبیل در این کمیته حل شود.
وی خواستار معرفی واحدهای سرمایه گذاری راکد از سوی فرمانداری اردبیل برای حل مشکلات آنها در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان شد.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل همچنین خواستار مساعدت و یاری خیرین برای آزادی زندانیان مالی جرایم غیرعمد شد و گفت: سال گذشته 426 نفر از این زندانیان استان با مجموع محکومیت 800 میلیارد ریال کمک خیرین از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.
وی با بیان این که هم اکنون 570 نفر محکوم مالی جرایم غیرعمد در زندان های استان در حبس به سر می برند، افزود: تعداد محکومان مالی جرایم غیرعمد در استان اردبیل از میانگین کشوری بیشتر است و باید کمک کنیم که این افراد و خانواده منتظر آنها در ماه ضیافت الهی از بند آزاد شوند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه که با حضور خیرین و ریش سفیدان محلات شهرستان اردبیل برگزار شد، کمک مالی حاضران برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد جمع آوری و قرار شد که جشن گلریزان برای آزادی زندانیان استان روز شنبه در اردبیل برگزار شود.
1905/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.