به گزارش ایرنا، فریدون همتی شامگاه شنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: این میزان اعتبار در سال جاری و سال آینده برای اجرای 12 طرح و پروژه بزرگ در غرب هرمزگان هزینه می شود.
وی افزود: با تخصیص این اعتبار ، شش طرح در حوزه حمل و نقل، سه طرح در حوزه منابع آب، دو طرح در حوزه کشاورزی و یک طرح نیز در حوزه عمران شهری و روستایی اجرایی و به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید و با اجرای طرح‌ های مذکور تحولات بزرگی در این منطقه رقم خواهد خورد.
به گزارش ایرنا، حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه ، پارسیان و بستک با جمعیتی در حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری ، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
استان مهم و راهبردی هرمزگان در جنوب ایران طی روزهای 28 و 29 بهمن ماه پارسال میزبان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و تنی چند از وزیران و اعضای کابینه دولت دوازدهم بود که این سفر دستاوردهای قابل ملاحظه ای در سطح ملی و استانی داشت.
همزمان با سومین دور از سفر دکتر روحانی به هرمزگان 40 طرح اقتصادی با اعتبار 60 هزار میلیارد ریال در حوزه پالایش نفت ستاره خلیج فارس، نفت بندرعباس، نیروی دریایی ارتش، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آبخیزداری، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس به بهره برداری رسید.
براساس اظهارات استاندار هرمزگان که در نشست شورای اداری این استان که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، عنوان شد: در سفر دور اول و دوم رییس جمهوری به این استان طرح های زیادی مصوب شده که تمام این طرح ها تا پایان دولت دوازدهم (در سال 98 و 99) تکمیل و به بهره برداری می رسد.
فریدون همتی بیان داشت: در سال 92 مجموعه طرح هایی مصوب سفر اول رییس جمهوری به هرمزگامن50 طرح با اعتبار 50 هزار و 680 میلیارد ریال بوده که تاکنون 90 هزار و 360 میلیارد ریال آن پرداخته شده است.
وی افزود: از این تعداد 25 طرح به اتمام رسیده است و پنج طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد، 11 طرح با پیشرفت بالای 70 تا 95 درصد، چهار طرح با پیشرفت50 تا 70 درصد، چهار طرح با پیشرفت 10 تا 50 درصد و یک طرح نیز هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.
استاندار هرمزگان ابرازداشت: در دور دوم سفر رییس جمهوری به هرمزگان نیز، 41 طرح با اعتباری افزون بر 12هزار و 690 میلیارد ریال مصوب شد که تاکنون 10 هزار و 570 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
همتی اظهارداشت: 2 مورد از این طرح ها به اتمام رسیده و هفت طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 75 درصد، 10 پروژه با پیشرفت بالای 55 درصد، 6 پروژه با پیشرفت بالای 40 درصد و 16 پروژه با پیشرفت زیر 40 درصد در دست انجام است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.