به گزارش جماران، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران احمد مسجدجامعی در مخالفت با یک فوریت لایحه اصلاح بند الف تبصره بیستم مصوبه بودجه سال 1397 شهرداری تهران درباره مجوز انتشار سی هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت (و به قولی لایحه اوراق مالی-اسلامی) برای اجرای طرح های حمل و نقل عمومی شهر تهران و افزایش اعتبارات کمک به اتوبوسرانی به مبلغ ده هزار میلیارد ریال گفت: با توجه به آن که قرار است بودجه اتوبوسرانی را افزایش دهیم بهتر است گزارشی از آن چه در این شرکت گذشته ارائه شود تا دلایل این کار را بفهمیم. متأسفانه برای تخصیص چنین رقم های بزرگی، گزارشی به عنوان ضمیمه وجود ندارد. وقتی طرح تا این اندازه فوریت دارد باید گزارشی همراه آن باشد تا مشخص شود این اعتبار قرار است کدام خلاء را پر کند و کجا استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان این موضوع که اگر امکان استخدام نیرو وجود ندارد می توان به جا به جایی آن ها فکر کرد و نبایستی به بهانه راه اندازی خطوط و ایستگاه های جدید مترو دوباره نیرو استخدام کنیم اظهار کرد: ما در یک فضای هیجانی در حال تصمیم گیری هستیم و مخالفت من به دلیل همین است. این که یک برگه به ما بدهند و درخواست اعتباری معادل یک هفدهم بودجه مصوب سال 97 را داشته باشند توجیه مناسبی ندارد. چرا چنین اعتباری لازم است؟ چه کمبودی وجود دارد؟ قبلاً چگونه عمل می شده؟ و اعتبارات کجا می خواهد مصرف شود؟ این ها پرسش هایی است که باید به آن ها پاسخ داده شود. ما معمولاً در این ارقام کلان چندان سرعت داریم که از دقت باز می مانیم.

در ادامه جلسه که به بررسی یک فوریت طرح سیاست های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1398 مسجدجامعی ضمن مخالفت با یک فوریت این طرح بیان داشت: واقعیت این است که ما نمی توانیم بودجه را بدون برنامه ارائه بدهیم. چنین بحث هایی، بحث های بودجه ای نیست، بحث های برنامه ای است. نمی توان ظرف یک سال، در خصوص دسترسی به زیرساخت ها به عدالت و در مناطق و محلات به توسعه متوازن رسید.

وی افزود: کاری که ما باید انجام می دادیم این بود که برنامه سوم را تدوین می کردیم چرا که این بودجه باید برشی از برنامه سوم باشد. در واقع ما بدون برنامه سوم و یا تهدید برنامه دوم سیاست های  بودجه سال آینده را داده ایم.

مسجدجامعی با طرح این پرسش که «با توجه به آن که این بودجه بخشی از برنامه سوم است، در آینده چگونه می شود این بودجه را ارزیابی کنیم؟ زیرا تفریغ بودجه مبتنی بر داده های برنامه است» تأکید کرد: برنامه دوم تمام شد و آن را تمدید نکرده ایم و برنامه سوم را هم هنوز نداده است. البته بارها ارائه شد و اصلاحیه داده اند اما در شورا تصویب نشد؛ به عبارت دیگر ما منهای برنامه سوم می خواهیم برشی از آن را بررسی کنیم و این درست نیست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان این که «با توجه به روالی که برای بررسی سیاست های بودجه وجود دارد نمی توانم مخالف صحبت نکرد.» گفت: ما چیزی مهم تر از عدالت نداریم ولی تحقق آن یکساله و دو ساله نیست. این موضوع را باید در برنامه دید.

مسجدجامعی با اشاره به این برنامه دوم به اتمام رسیده و برنامه سوم هم ارائه نشده، اظهار کرد: لازم است یا برنامه سوم ارائه و یا برنامه دوم تمدید شود تا مشخص شود این بودجه برش چیست و چه جایی در برنامه دارد.

وی افزود: مهم ترین مسئله ای که امسال پیش آمده، افزایش قیمت هاست و سال آینده هم مسئله اصلی، همین اقتصاد است. برنامه یکساله باید به این موضوع و سیاست های اقتصاد مقاومتی بیش از همه بپردازد. به خصوص که بیش از 4000 میلیارد کسر بودجه یعنی این بودجه باید با واقعیت جامعه تناسب داشته باشد. تکرار می کنم که عدالت، بسیار مهم است و باید محور همه برنامه های ما باشد ولی محل آن در این جا نیست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی احمد مسجد جامعی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.