پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در دیدار اعضای سازمان جوانان هلال احمر مطرح شد؛

«ملّی ترین سخنرانی امام» به روایت سید حسن خمینی

سید حسن خمینی در دیدار با اعضای سازمان جوانان هلال احمر گفت: روز 13 آبان ابتدا روز تبعید امام است و بعدا مناسبت های دیگر به وجود آمده است. این بر می گردد به سخنرانی که امام در منزل خودشان علیه لایحه کاپیتولاسیون داشتند. امام تبعید شد به خاطر اینکه به عنوان یک عالم دینی از عزت مردم ایران دفاع کرد

روایت سید حسن خمینی از ملی ترین سخنرانی امام خمینی

به گزارش جماران،  سید حسن خمینی در دیدار با اعضای سازمان جوانان هلال احمر گفت در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به 13 آبان ماه گفت: بخشی از این ماجرا مغفول مانده که بحث شور و شعور و قدرتی است که امام در دفاع از ملیت ایرانی داشته است‌. روز 13 آبان ابتدا روز تبعید امام است و بعدا مناسبت های دیگر به وجود آمده است. این بر می گردد به سخنرانی که امام در منزل خودشان علیه لایحه کاپیتولاسیون داشتند.

 

سید حسن خمینی:امام تبعید شد به خاطر اینکه به عنوان یک عالم دینی از عزت مردم ایران دفاع کرد

 

سید حسن خمینی تاکید کرد: نمی دانم چرا متاسفانه در رسانه های جمعی کمتر به آن سخنرانی امام توجه می دهند. شاید هیچ سخنرانی در طول این دهه ها به اندازه این سخنرانی در دفاع از ملیت ایرانی ها اقامه نشده است. یعنی امام تبعید شد به خاطر اینکه به عنوان یک عالم دینی از عزت مردم ایران دفاع کرد. امام از زاویه ملیت ایرانی لایحه کاپیتولاسیون را مورد نقد قرار می دهد.

 

سید حسن خمینی اظهار داشت: بسیار مهم است که توجه کنیم موج انقلاب ما ابتدا با توجه به مسائل ملی و اسلامی شکل می گیرد، فریادی است که اتفاقا امام در دفاع از ایرانیت ما و عزت این کشور می زنند. که ریشه در شور و غیرت دینی داشت.

 

حجم ویدیو: 9.64M | مدت زمان ویدیو: 00:03:14
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.