به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان  در مراسم  روز ۱۳ آبان در میدان انقلاب اصفهان با اشاره به سه حادثه تاریخی سالروز ۱۳ آبان اظهار داشت: ۱۳ آبان ماه یادآور سه واقعه بزرگ شامل شهادت جمعی از دانش‌آموزان در روز ۱۳ آبان ۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت، تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است که هر یک از این سه واقعه تاریخی تاثیرگذاری خاصی در تاریخ کشورمان داشته است.

تولیت مسجد جمکران با بیان اینکه اعتراض امام خمینی(ره) به تصویب قانون کاپیتولاسیون موجب دستگیری ایشان و تبعید به ترکیه و نجف اشرف شد، ابراز داشت: دستگیری امام خمینی سرآغاز این روند استکبارستیزی است.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که برای کافران هیچ راهی برای تسلط بر مؤمنین قرار نداده است که همان معنای استکبارستیزی را می‌رساند.

حجت‌الاسلام رحیمیان با بیان اینکه در موضوع کاپیتولاسیون، امام خمینی (ره) مردم و حوزه‌های علمیه را با صدور اعلامیه‌ی متوجه موضوع کاپیتولاسیون کرده و آنها را از خواب غفلت بیدار کرد، ابراز داشت: مانند روز سخنرانی امام (ره) در مورد کاپیتولاسیون را سراغ نداریم. زمانی که امام با یک جمله معنای کاپیتولاسیون را برای مردم مشخص کرد و فرمودند که مردم ایران را از سگ آمریکایی پست‌تر کردند چراکه اگر شاه سگ آمریکایی را بکشد باید پاسخگو باشد اما اگر آشپز آمریکایی شاه ایران را بکشد کسی حق تعرض به او را ندارد.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه سخنرانی امام خمینی بر علیه کاپیتولاسیون هیمنه آمریکا را فروریخت، گفت: سرانجام این مبارزه طولانی امام خمینی (ره) از سال ۴۲ تا ۵۷ به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد، سال ۴۲ بود که امام فرمودند سربازان من در گهواره هستند و به راستی این سربازان در سال‌های منجر به سال ۵۷ انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

وی با اشاره به اینکه اینها همان دانش آموزانی بودن که مدرسه خود را تعطیل کردند و در سال ۵۷ به جرم اعتراض رژیم منحوس پهلوی شهید شدند، گفت: بیش از ۱۵۰ هزار نفر از شهدای ما سن بین نوجوانی و جوانی داشتند به نوعی که ۷۲ درصد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سنین ۱۴ تا ۲۴ سال قرار دارند.

رحیمیان با بیان اینکه همین جوانان در روز ۱۳ آبان ۵۸ لانه جاسوسی آمریکا را فتح کردند که امام آن را انقلاب دوم نامیدند، ابراز داشت: امام خمینی (ره) فرمودند امیدواریم نه تنها از مساجد که از ناقوس کلیساها نیز صدای مرگ بر آمریکا را بشنویم، این جوابی است برای برخی مسئولان که می‌گویند امام موافق مرگ بر آمریکا نبوده است.

وی اضافه کرد: ایشان فرمودند که همیشه با بصیرت و چشمان باز به دشمنان خیره شوید و لحظه‌ای آنها را آرام نگذارید چراکه اگر آن‌ها را رها کنید شما را رها نخواهند کرد.

تولیت آستان مقدس مسجد جمکران با اشاره به این سخن امام که فرمودند آن‌هایی که خواب رابطه با آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند، تاکید کرد: ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا فرمودند باید دشمن سرسخت کسانی باشیم که پرونده همکاری آن‌ها با آمریکا از لانه جاسوسی بیرون آمده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 782434
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.