اظهار نظر مدال آوران فوق سنگین ایران

بهداد طلایی شد و خداحافظی کرد/ علی حسینی به نقره رسید+فیلم

بهداد سلیمی به مدال طلای فوق سنگین بازی های آسیایی رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، در ادامه رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و در هشتمین و آخرین روز این مسابقات، بهداد سلیمی و سعید علی‌حسینی ملی‌پوشان کشورمان در دسته  105+ کیلوگرم به مصاف 5 وزنه‌بردار از کشورهای ازبکستان، پاکستان، چین تایپه، سوریه و ترکمنستان رفتند.

* یک‌ضرب: 

بهداد سلیمی ابتدا موفق به مهار وزنه 200 کیلوگرمی شد، وی در دومین حرکت نیز در حالی‌که وزنه 206 کیلوگرمی را بالای سر برده بود، اما نتوانست به خوبی فیکس شود تا سه چراغ قرمز از داوران دریافت کند. سلیمی در سومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه 208 کیلوگرمی شد تا با جایگاه دومی به کار خود در حرکت یک‌ضرب پایان دهد.

سعید علی‌حسینی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در نخستین حرکت در مهار وزنه 201 کیلوگرمی ناکام بود، اما در دومین حرکت موفق به بالا بردن این وزنه شد. علی‌حسینی در سومین حرکت نیز وزنه 208 کیلوگرمی را بالای سر برد تا در جایگاه نخست این حرکت قرار بگیرد.

رستم جنگابائف از ازبکستان با رکورد 203 کیلوگرم در جایگاه سوم این حرکت قرار گرفت.

 

* دوضرب

سلیمی برای نخستین حرکت دوضرب وزنه 237 کیلوگرمی را انتخاب کرد که به راحتی این وزنه را بالای سر برد تا مدال نقره‌اش قطعی شود. وی در دومین حرکت نیز وزنه 246 کیلوگرمی را مهار کرد. سلیمی در سومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه 254  کیلوگرمی شد تا با جایگاه اولی و مدال طلا به کار خود در حرکت دوضرب پایان دهد و با مجموع 461 کیلوگرم قهرمان شود.

علی‌حسینی نیز در نخستین حرکت دوضرب وزنه 240 کیلوگرمی را مهار کرد تا او نیز مدالش قطعی شود و در رده اول قرار بگیرد. وی در دومین حرکت نیز وزنه 248 کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در سومین حرکت موفق به مهار وزنه 254 کیلوگرمی نشد تا با مجموع 456 کیلوگرم به مدال نقره دست یابد.

رستم جنگابائف از ازبکستان با رکورد 252 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 455 کیلوگرم جایگاه سوم این حرکت قرار گرفت.

بهداد سلیمی: مدت ها بود که خداحافظی فکر می کردم

بهداد سلیمی بعد از کسب مدال طلای وزنه برداری بازیهای آسیایی و خداحافظی از دنیای قهرمانی، در حالی که اشک می ریخت، گفت: از دنیای وزنه برداری خداحافظی کردم. خیلی وقت بود که به این موضوع فکر می کردم. باید جا را برای جوانترها باز می کردم. برای این مدال خیلی جنگیده بودم و خدا کمکم کرد که شرمنده نشدم. خدا را شکر می کنم با مدال طلا رفتم.

 او ادامه داد: خدا را شکر که شرمنده نشدم و با سربلندی خداحافظی کردم و این تصمیم من احساسی نیست. زانویم اذیت می کرد و الان هم به آمادگی ۱۰۰درصد نرسید بنابراین این تصمیم را گرفتم. حالا در ورزش هستم و سعی می کنم در جبهه های دیگر به ورزش خدمت کنم.

وی درباره سعید علی حسینی گفت: سعید که دیگر نیازی به تعریف ندارد. او عالی بود و عملکرد خوبی داشت.

علی حسینی:در جریان خداحافظی بهداد نبودم

سعید علی‌حسینی بعد از کسب مدال نقره دسته فوق سنگین وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی گفت: خدا را شکر می‌کنم توانستم به این مدال برسم. همه چیز برای من خوب بود؛ مسابقه خیلی خوب بود. بچه های ما همه با غیرت بودند.

وی در خصوص وزنه آخر که از دستش افتاد گفت: نتوانستم وزنه را بلند کنم. این مسائل پیش می‌آید؛ اشتباهات من بیشتر بود و به مدال نقره رسیدم. بهداد هم که امروز عالی بود، اما در جریان خداحافظی او نبودم. مخلص همه مردم هستم و دستشان را می‌بوسم.

دیدگاه تان را بنویسید