در گفت و گو با جی پلاس؛

چرا هفته اول لیگ بی کیفیت بود؟!/ حاج رضایی: فقط 10 تیم لیاقت حضور در لیگ برتر را دارند!/ ناظران AFC گول ما را نمی خورند

کارشناس فوتبال با بیان اینکه فوتبال ایارن همیشه در بیم و هراس است گفت: فدراسیون فوتبال می گوید با کی روش تمدید کرده و جای نگرانی نیست اما خود مربی چیز دیگری می گوید و ما نمی دانیم چه کسی حرف درست را می زند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ هفته اول لیگ هجدهم فوتبال مانند ادوار گذشته، از لحاظ فنی شرایط خوبی نداشت و ظاهرا تیم ها به آمادگی قابل قبولی نرسیده بودند. هر چند که کادرفنی تیم ها بدنسازی را مهم ترین علت بازی های نه چندان دلچسب عنوان می کنند اما به نظر می رسد این شرایط بیشتر در ایران به عنوان یک بهانه مطرح می شود.

امیر حاج رضایی - کارشناس فوتبال، در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، درباره کیفیت هفته اول لیگ برتر، اظهار کرد: بخشی از بازیکنان لیگ داخلی ما از جام جهانی برگشته بودند و تیم ها بعضا روزهای ابتدایی تشکیل خود را سپری می کنند و به همین دلیل خیلی هماهنگ نیستند. تغییرات عمده باعث شده چند هفته نیاز داشته باشند تا با شرایط کنار بیایند و به نظرم روز اول لیگ کیفیت مسابقه ها خوب نبود. به نظرم باید چند هفته به تیم ها فرصت داد تا به شرایط مدنظر برسند.

** فقط 10 تیم در ایران قابلیت حضور در لیگ برتر را دارند!

حاج رضایی در پاسخ به این سوال که چرا در لیگ های معتبر، کیفیت مسابقه ها در هفته اول خیلی ضعیف نیست و تیم ها بازی هایی با بارفنی قابل قبول ارائه می دهند، اما در کشور ما چنین نیست، گفت: اگر با ارفاق بخواهیم بگوییم شاید فقط 10 تیم در ایران هستند که قابلیت بازی در لیگ برتر را دارند. خیلی از ضعف ها به پیش فصل مسابقه ها برمی گردد؛ جایی که خیلی از باشگاه ها پول ندارند و تدارک خوبی در حد نام لیگ برتر نمی بینند. البته همه این ها بهانه هایی است که فقط در فوتبال ما وجود دارد و همه تیم ها باید از همان هفته ابتدایی آماده باشند. با وضعیت مالی، آموزشی و تدارکاتی که ما داریم فاصله مان با لیگ های معتبر خیلی زیاد است.

وی افزود: در جریان جام جهانی، ما بردیم به خیابان ها ریختیم، باختیم به خیابان ها ریختیم و مساوی هم کردیم، باز به خیابان ها ریختیم! ولی وقتی به تیم هایی مثل کره و ژاپن نگاه کنیم می بینیم که آن ها از هر لحاظ نسبت به ما آماده تر و با برنامه تر هستند. همه این ها ناشی از سازمان یافتگی و مدیریتی است که ما نداریم.

** وقتی یک مراسم برترین ها هم نمی توانیم برگزار کنیم، چه انتظاری داریم؟!

او با بیان اینکه ما توانایی برگزاری یک مراسم با عنوان برترین ها را هم نداریم، به جی پلاس گفت: دیدید که یک مراسم بهترین ها برگزار شد و چه هرج و مرجی به راه افتاد و نشان داد یک مراسم معمولی هم نمی توانیم برگزار کنیم. این نقص ماست که از مشکلاتمان ناشی می شود. با این شرایط نه تنها استانداردهای بین المللی را نداریم بلکه در برخی استانداردهای آسیایی هم دچار مشکل هستیم. کره جنوبی، آلمان را حذف می کند و ژاپن یک بازی خوب مقابل بلژیک انجام داد و همه این تفاوت ها ناشی از همین مسائل است که همه دست به دست هم می دهند تا یک تیم به نتیجه برسد.

** ناظران AFC گول ما را نخورده اند و بخاطر تماشاگران با ایران راه می آیند!

حاج رضایی درباره حضور دوباره ناظران AFC برای بازدید از امکانات تیم های ایرانی، تصریح  کرد: ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ گاه گول ما را نمی خوردند بلکه به خاطر پتانسیل بالایی که فوتبال ایران دارد و تماشاگران زیادی که به مسابقه ها می آورد با ما کنار می آیند. آن ها آدم های خبره ای هستند و با اغماض اجازه می دهند در مسابقه ها حاضر باشیم چرا که نبود ما به ضرر خودشان هم هست.

** فوتبال ایران همیشه در بیم و هراس است

او هم چنین درباره شرایط تیم ملی در آستانه جام ملت های آسیا نیز به جی پلاس گفت: فدراسیون اعلام می کند که با مربی قرارداد بستیم و نگران نباشید و از آن سو مربی تیم ملی می گوید اگر در قراردادم فلان مسئله و مبلغ نباشد، قرار داد را تمدید نمی کنم؛ اینها نشان می دهد که شرایط چگونه است. ما نمی دانیم که چه کسی حرف درست می زد و وقتی شفافیت وجود نداشته باشد شایعه قوت می گیرد. همه این مسائل به فوتبال ما ضربه می زند و باعث می شود همیشه در بیم و هراس باشیم. آیا بعد از 40 سال می توانیم قهرمان آسیا شویم یا خیر؟ تا زمانی که این مسائل وجود دارد موفقیت های ما یک جرقه است، نه شعله. شاید ما اگر به پیروزی هایی هم برسیم، همه مقطعی خواهند بود، نه پایدار.

دیدگاه تان را بنویسید