جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه/

جهانبخش در گفت وگوی اختصاصی با جی پلاس: فوتبال روی خوبش را به ما نشان نداد/ ما برابر نیمی از دنیا قرار گرفتیم

بازیکن تیم ملی بعد از بازی برابر پرتغال گفت: امروز یک مقدار بدشانس بودیم. نسبت به بازی های قبل رو به جلوتر بازی کردیم اما فوتبال روی خوبش را به مانشان نداد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس، علیرضا جهانبخش بازیکن تیم ملی فوتبال ایران بعد از حذف ایران از جام جهانی با وجود درخشش برابر پرتغال در گفت وگوی اختصاصی با جی پلاس گفت: متاسفانه ما امروز همه کار کردیم که بازی را ببریم و همه تلاشمان برای این بود. از اول بازی می دانستیم که پرتغالی های می آیند تا بازی را کنترل کنند چرا یک امتیاز هم برای آن ها کافی بود.

او ادامه داد: موقعیت هایی را هم به دست آوردیم که نتوانستیم گل کنیم. امروز یک مقدار بدشانس بودیم.  نسبت به بازی های قبل رو به جلوتر بازی کردیم اما فوتبال روی خوبش را به مانشان نداد.

جهانبخش درباره استرس بازیکنان گفت: استرس طبیعی است چون ما در این بازی متفاوت بودیم  و هجومی تر بودیم و پرس از جلو انجام دادیم. موقعیت های خوبی به دست آوردیم که می شد بهتر استفاده کنیم اما متاسفانه روز بدشانسی بود.

او درباره اینکه آیا از عملکردش راضی است یا خیر گفت: از خودم راضی بودم. چون تیم ما کار گروهی انجام می دهد و هرچیزی که کاردفنی از من خواسته بود سعی کردم انجام بدهم و همه بازیکنان نیز این چنین عمل کردند. بعضی اوقات ترکیب  متفاوت است و اگر من نباشم یکی دیگر کار می کند. همه می توانند در قالب تیم قرار بگیرند و تلاش کنند. ما در مجموع سه بازی خوب انجام دادیم.

جهانبخش درباره ادامه همکاری با کی روش گفت: این موضوع نیازی به گفتن ندارد.  عملکرد خوب در سه بازی و نتایجی که در این مدت گرفتیم همه مشخص است.تیم یکدل بود و این از کادرفنی و کی روش سرچشمه می گیرد. امروز هم اینطور بود و کادرفنی همه جوره ما را برای بازی آماده کرد اما قسمت نبود که برنده باشیم.

او با اشاره به مشکلات داوری گفت: متاسفانه امروز هم به مانند بازی با اسپانیا بحث داوری یک طرفه بود. درست نیست بعد از بازی درباره داوری صحبت کنم وعادت به انجام این کار هم ندارم اما متاسفانه اتفاقی که در زمین افتاد مثبت نبود. پنالتی که برای پرتغال گرفته شد با یک بار نگاه کردند و برای ایران با 5 بار نگاه کردن اعلام شد. ما تمام تلاشمان را کردیم اما در مقابل خیلی چیزها  باید بازی می کردیم.

جهانبخش ادامه داد:  شرایط برای تیم ملی  خیلی تاثیر گذار بود و فقط هم بحث فوتبالی نبود. جنگ روانی که این مدت به خاطر انجام نشدن برخی بازی های تدارکاتی ما از بیرون شکل گرفت و البته داوری عجیب و غریب امروز هم جزو این مشکلات بود.

 

او در پایان گفت: به نظر من یک تیم کی روش با بازیکنان و کادرش در کنار 80 میلیون برابر نیمی از دنیا بودند. اما هیچ یک از این ها دلیلی برای تلاش نکردن ما نبود. ما همه کار کردیم و فکر می کنم اگر یک تیم مستحق برد در این بازی بود آن تیم ایران بود.

دیدگاه تان را بنویسید